Aproape 20% din populaţia globală trăieşte cu deficienţe auditive, iar cel puţin 29% au probleme de vedere, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
Ziua Mondială a Televiziunii este o oportunitate de a creşte conştientizarea privind incluziunea socială şi de a consolida angajamentul companiilor TV şi al celor de vânzare de publicitate pentru dezvoltarea unui peisaj media mai accesibil, în care toată lumea are acces egal la aceleaşi servicii, aceleaşi experienţe, informații şi programe de divertisment.
Televiziunea Română a marcat momentul prin difuzarea unui spot video realizat în colaborare cu EGTA, GLOBAL TV GROUP şi ACT, special pentru aniversarea din acest an.
„Televiziunea are puterea de a modela societatea în bine. Companiile de televiziune au o oportunitate unică de a include acele segmente de public care au fost tradiţional excluse. Lărgind accesul publicului nu numai la conţinut, ci şi la publicitate, putem asigura că televiziunea continuă să fie un mediu pentru toată lumea. Ca organizaţie de promovare, EGTA susţine companiile de televiziune în această călătorie către o industrie media mai inclusivă și mai accesibilă", a declarat Katty Roberfroid, Director General, EGTA (Asociaţia Europeană de Publicitate de Televiziune).
Ziua Mondială a Televiziunii a fost proclamată în anul 1996 de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), cu sprijinul ACT (Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa), THE GLOBAL TV GROUP şi EGTA.
Cu o istorie ce a început acum aproximativ 100 de ani, la începutul secolului al XX-lea, televiziunea a avut o influenţă considerabilă asupra societăţii. Televiziunea s-a dezvoltat în a doua jumătate a secolului trecut şi este, şi astăzi, unul dintre cele mai populare mijloace de informare în masă. În ţara noastră, prima transmisie a Televiziunii Publice a avut loc la 31 decembrie 1956.
Pentru mai multe informații, puteţi accesa link-urile:
http://www.worldtelevisionday.com; http://adaccessibility.org/
Despre THE GLOBAL TV GROUP
Global TV Group (Grupul TV Global) este o adunare informală alcătuită din organizatii media și case de vânzări comerciale din Europa, SUA, Canada, Australia şi America Latină, care au ca obiective comune promovarea importanţei televiziunii în rândul agenţilor de publicitate, jurnaliştilor, tehnicienilor, agenţiilor şi colegilor din industrie.
Despre Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa (ACT)
Sectorul european al organizațiilor media comerciale se bucură de un succes major. Informează și distrează în fiecare zi sute de milioane de cetățeni ai UE prin intermediul a mii de canale disponibile în toată Europa. Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa reprezintă interesele a 29 de companii de televiziune comerciale de top din Europa. Companiile membre ACT finanțează, produc, promovează și distribuie conținut și servicii, de care beneficiază milioane de europeni pe toate platformele.
Membrii ACT consideră că un sector european al organizațiilor media comerciale sănătos și durabil joacă un rol important în economia, societatea și cultura europeană.
Despre EGTA
Asociaţia EGTA reprezintă case de vânzări de publicitate pentru televiziune şi radio, fie independente de canale, fie din interiorul acestora, care comercializează spaţiul publicitar al posturilor de radio şi televiziune private şi publice din Europa şi nu numai. EGTA îndeplinește diferite funcţii pentru membri săi în domenii de activitate diverse, cum ar fi aspectele de reglementare, măsurarea audienţei, metodele de vânzare, interactivitatea, cross-media, standardele tehnice, noile medii etc. În timpul existenţei sale de peste 40 de ani, EGTA a devenit centrul de referinţă pentru publicitatea de televiziune şi radio în Europa. EGTA numără peste 177 de membri care operează în 43 de ţări.
Despre UNRIC
Centrul Regional de Informare al Naţiunilor Unite pentru Europa - UNRIC, cu sediul la Bruxelles, oferă informaţii despre activităţile desfăşurate de ONU în 22 de ţări şi este activ pe site-uri de socializare şi website-uri în 13 limbi. Acesta acţionează ca birou european de comunicare al Organizaţiei Naţiunilor Unite şi are ca scop implicarea şi informarea cetăţenilor europeni cu privire la problemele globale. De asemenea, acesta colaborează cu instituţiile Uniunii Europene în domeniul informării. Activităţile sale de informare, campaniile comune de informare publică şi evenimentele sunt organizate cu parteneri, inclusiv cu UE, guverne, mass-media, ONG-uri, comunitatea creativă şi autorităţile locale.