Tema aleasă pentru cea de-a 26-a ediție a Zilei Mondiale a Televiziunii este „Attention” şi se referă la modul în care televiziunea atrage atenţia publicului asupra divertismentului de calitate, a problemelor din societate, a evenimentelor internaţionale importante.
Televiziunea Română, alături de televiziunile din Europa, Asia, Canada, Statele Unite ale Americii şi Australia, marchează momentul prin difuzarea unui spot video realizat special pentru aniversarea din acest an.
Clipul, care poate fi vizionat pe toate posturile naţionale şi regionale ale SRTv, punctează puterea pe care o are televiziunea de a capta, a fascina şi de a reţine atenția telespectatorilor. Realitatea socială demonstrează că televiziunea continuă să fie o sursă importantă de consum de conţinut video şi are o modalitate mult mai mare de a atrage publicul comparativ cu orice alt mediu. Televiziunea este întotdeauna disponibilă, acasă și în deplasare, pe toate ecranele – mari sau mici – live sau online, oferind atât experiențe colective, cât și experiențe personale.
Conform site-ului Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), data de 21 noiembrie a fost proclamată drept Ziua Mondială a Televiziunii în anul 1996 de Adunarea Generală a ONU, în semn de recunoaştere a impactului tot mai mare pe care televiziunea îl are în luarea deciziilor, atrăgând atenţia lumii asupra conflictelor şi ameninţărilor la adresa păcii şi a securităţii sau asupra altor subiecte esenţiale, precum problemele economice şi sociale.
Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Protocol