21 noiembrie este Ziua Mondială a Televiziunii, la iniţiativa ONU, cu sprijinul EBU (Uniunea Europenă de Radio şi Televiziune), ACT (Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa) şi EGTA (Asociaţia Europeană de Publicitate de Televiziune).
Pentru a marca momentul, Televiziunea Română, la fel ca televiziunilea din Europa, Asia, Canada, Satele Unite ale Americii şi Australia, va difuza un spot de 30 de secunde, care, în acest an, se adreseză în special tinerilor, având ca slogan: „A new generation, a new way to ❤ TV”. Clipul va putea fi urmărit pe toate canalele TVR.
Publicului tânăr este un subiect important pentru radiodifuzori la nivel global. Tot mai multe voci susţin că posturile publice nu au audienţă în rândul tinerilor, dar, de fapt, poate fi o problemă a modului în care mediul este măsurat, producţia TV poate şi este consumată, în fiecare zi, pe o gamă tot mai diversă de platforme. Că televiziunea are încă un puternic impact asupra acestui grup ţintă este de necontestat, dar cum putem dovedi asta?
Răspunsul poate fi diferit de la o piaţă la alta, iar Ziua Mondială a TV este o oportunitate de a aborda această întrebare.
Adunarea Generală a ONU a proclamat data de 21 noiembrie ca Ziua Mondială a Televiziunii, pentru a marca primul Forum Mondial al Televiziunii, care a avut loc în urmă cu 18 ani.
Potrivit site-ului ONU, conceptul de aniversare a televiziunii a apărut ca simbol al recunoaşterii impactului pe care televiziunea îl are asupra luării de decizii, prin direcţionarea atenţiei la nivel mondial asupra conflictelor şi a ameninţărilor la adresa păcii şi a securităţii, precum şi al recunoaşterii rolului său potenţial în consolidarea focusului pe alte probleme majore, inclusiv pe cele economice şi sociale.
Ziua Mondială a Televiziunii sărbătoreşte filosofia pe care o reprezintă televiziunea, considerată ,,un simbol pentru comunicare şi globalizare în lumea contemporană.