Un moment mult aşteptat al unei poveşti începute în urmă cu 28 de ani, când postul regional de pe Bega transmitea săptămânal 35 de minute pe canalul TVR 1.
Dacă în 1994, pentru cele 35 de minute se muncea zi şi noapte, producţia echipei timişorene a crescut an după an, până la lansarea primei emisiuni pe frecvenţă proprie în 25 ianuarie 2002, iar Studioul Teritorial al televiziunii publice din vestul ţării a reuşit să impună emisiuni proprii iubite şi apreciate în întreaga ţară: „Expres muzical”, „Trupa de şoc”, „Care pe care?” sau „Debut 50 plus”.
TVR Timişoara este singurul Studio Teritorial, la nivelul Uniunii Europene, care realizează emisiuni în 9 limbi ale minorităţilor naţionale (maghiară, romani, germană, sârbă, slovacă, ucraineana, bulgară, croată, italiană).
Pe lângă producțiile dedicate minorităţilor naţionale, în grila din 3 octombrie 2022 se vor regăsi emisiunile deja consacrate ale Studioului TVR Timişoara.
„Izolaţi în România”, titlul ce a obţinut cel mai prestigios premiu internaţional al unei televiziuni din România, Marele Premiu CIRCOM şi seria de reportaje „Istorii ascunse” îşi păstrează locul şi în grila TVR 1, iar tradiţia culinară a Banatului, surprinsă în emisiunea „Sarea în bucate”, poate fi urmărită şi în programul canalului TVR 2.
„În prelungiri”, cel mai longeviv format TV de sport din România, „Drumuri aproape”, documentarul de călătorie ce te poartă în întreaga regiune, „Piper pe limbă”, talk-show cultural prin excelenţă, ori „Cântecul de acasă”, locul în care tradiţiile veritabile şi muzica populară sunt „acasă”, rămân puncte de referinţă ale grilei de toamnă a studioului TVR Timişoara.
Un loc important în oferta TVR Timşoara este dedicat culturii, prin vocea emisiunilor: „Cultart”, „Spirit şi credinţă”, „Prim-plan regional”, „Selfie” sau „Timişoara Capitală Culturală Europeană”, pregătind publicul pentru 2023, când oraşul va fi Capitală Culturală Europeană.
Actualitatea rămâne unul dintre cei mai importanţi piloni ai grilei de programe a TVR Timişoara. Telejurnalelor de ştiri, traduse şi în limbaj mimico-gestual, li se adaugă formate dinamice, ancorate în preocupările regiunii: „Forum economic”, „Actual regional” sau „Satul meu”.
Adaptată noilor obiceiuri de consum, TVR Timişoara îşi propune să continue să testeze forme inovatoare şi pentru reţelele sociale, în uraganul de informaţii care circulă în mediul on-line, paginile de Facebook (peste 123k urmăritori) şi canalul de Youtube TVR Timişoara (80.000 de subscriberi, milioane de vizualizări anual şi peste 200 de milioane de minute de producție urmărite), rămân repere de credibilitate, garantate de experienţa jurnaliştilor studioulului.