Tudor Giurgiu: „Viitorul TVR trebuie gândit dincolo de mandate”

| actualizat:
Televiziunea Română se află într-un moment crucial al existenţei sale, este de părere Tudor Giurgiu. El a prezentat, într-o conferinţă de presă susţinută miercuri, 5 iulie, un bilanţ al activităţii televiziunii publice la un an de la preluarea mandatului de preşedinte-director general, precum şi obiectivele TVR pentru următorii zece ani. „Eşecurile, crizele şi decredibilizarea TVR au fost cauzate de lipsa unei strategii coerente şi concrete pentru viitor”, crede Tudor Giurgiu. De aceea, actuala conducere a stabilit obiectivele TVR pentru următorii zece ani. Referindu-se la anul 2016, care poate părea prea îndepărtat, preşedintele-director general al TVR afirmă că televiziunea publică are nevoie de o viziune pe termen lung, care „e mult mai importantă decât o persoană, o echipă sau mandatele unor consilii de administraţie”. Printre obiectivele Televiziunii Române se numără schimbarea percepţiei publicului că TVR este „televiziunea prăfuită, de stat, care manipula”, recâştigarea credibilităţii şi a anumitor categorii de public, mai ales a tinerilor. „Vom folosi noile media - internetul, telefonia mobilă - şi vom oferi conţinut nou, vom implica activ publicul în realizarea programelor”, declară Tudor Giurgiu.

De asemenea, personalul TVR trebuie să fie flexibil, adaptabil la evoluţia rapidă din domeniul televiziunii, care atrage schimbări ale cerinţelor posturilor. Alte elemente importante pentru îndeplinirea misiunii de serviciu public sunt, în viziunea actualei conduceri a TVR, stabilitatea cadrului legislativ şi a veniturilor. Pentru aceasta din urmă, este necesară actualizarea anuală a taxei tv în funcţie de indicele de inflaţie, lucru prevăzut de noua lege a SRR şi SRTv, care se află în dezbateri în Parlament.

Actuala conducere a TVR propune un „contract” anual cu publicul, care să specifice în amănunt obiectivele televiziunii publice pentru un an, astfel încât performanţele să poată fi evaluate cât mai corect.

După un an de mandat al actualei conduceri, TVR se poate lăuda cu reuşite în ceea ce priveşte programele, susţine Tudor Giurgiu, printre acestea numărându-se relansarea ştirilor şi a canalului TVR 2. Tot ca succese pot fi considerate programele educative, culturale, programele pentru copii şi tineret, documentarele, campaniile şi evenimentele. TVR a pus accent pe filme şi seriale, mai afirmă Tudor Giurgiu, referindu-se atât la producerea şi coproducerea acestora, cât şi la achiziţii.

Un alt proiect important care a fost demarat se referă la studiourile teritoriale, care vor fi valorificate mai mult. TVR intenţionează ca, până în 2007, orice studio teritorial să poată fi recepţionat în orice punct din ţară, într-un anumit interval orar, prin cablu, prin satelit sau terestru. Acest lucru va fi valabil şi pentru zona Bucureştiului, care a oferit până în prezent doar emisii naţionale. TVR 2 va avea un conţinut unic, dar personalizat pentru fiecare din cele cinci zone (Bucureşti, Cluj, Craiova, Iaşi, Timişoara).

Tudor Giurgiu a prezentat şi echipa care asigură conducerea executivă a TVR, inclusiv trei noi membri ai acesteia: Daniel Dediu, directorul noului Departament de Strategie şi Dezvoltare, Iulian Pădurariu, noul director de Marketing şi Vânzări, şi Horia Cazan, noul director al Direcţiei Tehnico-Administrative.

Actualul Consiliu de Administraţie al TVR a fost numit în plenul Camerelor reunite ale Parlamentului pe 27 iunie 2005.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE