Strategia Televiziunii Române pentru 2007

| actualizat:
Viziunea

Televiziunea Română se află la un moment de răscruce în existenţa sa. În 2006, TVR a împlinit 50 de ani. De la instrument de propagandă la ţintă a presiunii din partea politicului şi a unei autocenzuri instinctive, TVR e pe cale să devină un adevărat serviciu public de televiziune, o instituţie lipsită de ingerinţe politice sau de orice alt fel şi care îşi satisface publicul, îl informează, educă şi distrează.

Televiziunea Română trebuie să devină, pe termen scurt, o corporaţie media credibilă; distanţându-se de imaginea televiziunii de stat şi de percepţia populaţiei că este aservită unor interese de partid, Televiziunea Română se va transforma într-o companie publică de televiziune similară celorlalte televiziuni publice din Europa.

TVR va da dovadă de transparenţă şi corectitudine faţă de toţi contribuabilii în tot ceea ce va întreprinde.

TVR va impune un standard în ceea ce priveşte calitatea programelor şi etica pentru piaţa audiovizuală din România.

Misiunea

Când vorbim despre serviciul public de televiziune, programele sunt cel mai important element.

Noi existăm pentru telespectatorii noştri, ei se află în centrul preocupărilor noastre. Suntem aici pentru a le aduce cele mai bune informaţii, programe care să îi ajute să se dezvolte continuu, precum şi să le permită să se relaxeze, să se distreze.

Televiziunea publică va pune un accent deosebit pe:

- creşterea calitativă şi cantitativă a genurilor de programe vitale pentru un serviciu public de televiziune: programe informative, educative, culturale, producţii de ficţiune de origine autohtonă, producţii pentru copii şi tineri

- promovarea României în Europa şi în lume, dar şi a unor valori universale cum ar fi: cetăţenia europeană şi valorile sociale, promovarea educaţiei, învăţământului şi a culturii, stimularea creativităţii

- creativitate şi inovaţie în realizarea programelor

- întărirea dialogului cu telespectatorii săi, implicarea lor în realizarea programelor

TVR trebuie sa fie un loc al dezbaterilor de idei şi va deveni un mediator în dialogul public, în interesul telespectatorilor.

Obiective generale

1. Definirea unei strategii de programe care să genereze perfomanţe superioare de audienţă

2. Îmbunătăţirea calităţii programelor şi diversificarea ofertei

3. Creşterea credibilităţii: imparţialitate şi independenţă editorială

4. Reducerea costurilor operaţionale

5. Creşterea transparenţei şi a eficienţei organizaţionale

6. Îmbunătăţirea calităţii imaginii şi sunetului programelor TVR

7. Conservarea şi managementul arhivei.

OBIECTIVE SPECIFICE

1. Definirea unei strategii de programe care să genereze perfomanţe superioare de audienţă

» Creşterea indicatorilor de audienţă

o TVR 1

» Cota de piaţă („share all urban): 12,5%

Pondere programelor, din total programe:

» Ştiri: 12%

» Publicistică/Infotainment: 15.5%

» Ficţiune: 26%

» Divertisment: 10%

» Sport: 5,5%

» Educaţie: 2,5%

» Artă şi cultură: 4,5%

» Muzică: 4,5%

» Ştiinţă: 1%

» Religie: 1%

o TVR 2

» Cota de piaţă („share all urban): 4%

» Audienţa: creşterea audienţei în categoria de persoane din grupa 25-44 ani

Pondere programelor, din total programe:

» Ştiri: 6,5%

» Publicistică/Infotainment: 16.5%

» Ficţiune: 33,5%

» Divertisment: 6,5%

» Sport: 6%

» Educaţie: 3%

» Artă şi cultură: 2%

» Muzică: 4%

» Ştiinţă: 1%

» Religie: 1,5%

o TVR Cultural

» Consolidare poziţie: manifest al culturii româneşti contemporane

» Cota de piaţă („share all urban): 0,6%

o TVR Internaţional

» Promovarea României în lume

» Orientarea către piaţă: focalizarea atât către exil cât şi către migraţia voluntară

» Includerea în pachetele de bază ale distribuitorilor DTH

» Elaborarea strategiei de programe pentru o durată de trei ani

o TVR New Media

» Atragerea publicului tânăr

» Promovarea mai eficientă a brandului „TVR” prin promovare încrucişată a produselor sale

2. Îmbunătăţirea calităţii programelor şi diversificarea ofertei

» Orientarea către cerinţele telespectatorilor

» Păstrarea şi fidelizarea publicului de vârsta a treia

» Diversificarea portofoliului de canale: Etapa I - Elaborarea studiilor

» Universalitatea ofertei, realizarea de programe pentru toate categoriile de telespectatori

» Implementarea unui sistem de evaluare a programelor în funcţie de raportul între cost şi performanţă

» Implicarea constantă în acţiuni de caritate şi voluntariat

» Promovarea internă a conceptului de programe „multi-platform㔠– orice idee noua de program trebuie să aibă în vedere declinarea respectivei idei pe mai multe canale de comunicare media şi nu doar difuzarea pe cale clasică (televizor)

» Susţinerea producţiei româneşti de ficţiune şi seriale de televiziune

» Încurajarea producătorilor independenţi

» Realizarea unor programe regionale cât mai relevante pentru comunitate prin dezvoltarea studiourilor teritoriale

» Redefinirea canalului TVR Cultural pentru obţinerea unor performanţe superioare de audienţă

» Elaborarea unei strategii noi pentru TVR Internaţional (din perspectiva diversificării structurii publicului)

» Participarea TVR la cât mai multe co-producţii internaţionale sau schimburi de programe

» Relansarea site-ului www.tvr.ro

» Conceperea de programe pentru New Media (dezvoltare conţinut).

3. Creşterea credibilităţii: imparţialitate şi independenţă editorială

» Adoptarea Ghidului de practică editorială

» Monitorizarea constantă a ştirilor din punct de vedere calitativ

» Adoptarea unui cod de conduită pentru personalul editorial şi artistic

» Elaborarea unui mecanism de reflectare a proceselor electorale.

4. Reducerea costurilor operaţionale

Reducerea cheltuielilor operaţionale cu 7%.

Cheltuieli operaţionale:

» Cheltuieli salariale and ore suplimentare

» Colaborări şi prestări servicii

» Cheltuieli cu deplasări

» Telefonie/comunicaţii

» Combustibil

» Costuri realizare programe

o Costuri de producţie

o Drepturi de autor

» Reducerea cheltuielilor cu drepturile de autor la OGC.

5. Creşterea transparenţei şi a eficienţei organizaţionale

» Achiziţionarea şi implementarea sistemului informatic de management al programelor şi producţiei (Etapa I, primul an)

» Creşterea eficienţei în managementul producţiei de televiziune

» Finalizarea acţiunilor recomandate de Deloitte TT în raportul din noiembrie 2005

» Implementarea unui sistem transparent de achiziţii publice.

6. Îmbunătăţirea calităţii imaginii şi sunetului programelor TVR

» Eliminarea definitivă a legăturilor analog video între facilităţile de producţie şi emisie şi trecerea la digital

» Realizarea producţiei de televiziune cu sunet stereo

» Eliminarea casetoscoapelor betacam şi înlocuirea lor cu echipamente digitale

» Modernizarea completă a studioului 2

» Pregătirea sunetiştilor şi a directorilor de imagine prin cursuri specifice.

7. Conservarea şi managementul arhivei

» Restaurarea şi transpunerea în format digital a unor producţii importante din arhiva SRTv

» Extinderea spaţiului de depozitare

» Elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru digitalizarea arhivei.