În acest episod din seria Gări de poveste parcurgem traseul Tîrgu Ocna-Palanca. Marina Constantinescu a călătorit pe Valea Trotuşului pentru a descoperi gările construite de Elie Radu.
În Bucureşti există o casă-monument istoric, o stradă şi o staţie de autobuz ce-i poartă numele. Dicţionarul Enciclopedic menţionează că inginerul român, membru de onoare al Academiei Române, a fost un „colaborator apropiat al lui Anghel Saligny. Inginerul Elie Radu a proiectat şi construit linii de cale ferată, poduri metalice şi de beton armat cu deschideri mari, sisteme de alimentare cu apă.”
Linia ce leagă Tîrgu Ocna de Palanca a fost considerată cea mai grea dintre lucrările de cale ferată realizate de inginerul Elie Radu. Aceasta avea o lungime de aproape 56 de km şi presupunea construirea a numeroase lucrări de artă (poduri, podeţe, pasaje şi ziduri de sprijin, tuneluri). Prima oprire după gara Tîrgu Ocna este la Saline. Halta este una dintre puţinele clădiri vechi păstrate în această zonă care a avut de suferit în timpul ambelor războaie mondiale.
Marina Constantinescu ne spune povestea vremurilor în care apele minerale de la Slănic Moldova erau asemuite cu cele de la Vichy sau Carlovy Vary, când tânărul inginer Elie Radu, diplomat al Politehnicii din Bruxelles, conducea lucrările la noua cale ferată. Un fost colaborator al său avea să povestească, mult mai târziu, că, în întreaga sa carieră, inginerul Elie Radu nu-şi întrerupea activitatea decât trei zile pe an: de Anul Nou, în prima zi de Crăciun şi de Paşti. Despre celebrul inginer, despre gările frumoase din zonă, despre istoriile şi farmecul acestor locuri aflaţi mai multe urmărind acest episod joi 26 septembrie, de la ora 20, la TVR 2.
Există multe legende legate de căile ferate, fiecare gară având în spate o poveste. Proiectul Gări de poveste, prin documentarele pe care le-a difuzat, apropie trecutul de prezent şi îmbină legenda cu informaţii din realitatea cotidiană. Filmele din proiectul Gări de poveste au fost realizate cu sprijinul Ministerului Transporturilor, CFR SA, CFR Călători şi CENAFER.