loader
Foto

Brandul de țară al României. Provocări și soluții

RECOMANDARI

Ne cunoaștem valorile, resursele și potențialul, ca țară ? Știm să alegem cele mai bune modele care să ne reprezinte pe scena internațională ? Brandul de țară este unul dintre cele mai importante active, el poate atrage investiții și turiști, dar și oferi valoare adăugată la export.

 

Într-un top realizat de Brand Finance, o firmă independentă de evaluare, care stabilește valoarea brandului țărilor, România era în 2023 pe locul 50, iar în 2024, în august, era pe 47. La momentul analizei, topul cuprindea 193 de țări.

În acest clasament, SUA, China și Germania sunt pe primele trei locuri, urmate de Japonia, Marea Britanie, Franța, India, Canada și Italia. Valoarea procentuală a brandului SUA era 29,91%, China 18, 50%, Germania 4,52%.* Criteriile de care se ține seama în realizarea acestui clasament sunt turismul, bunurile, serviciile, investițiile și societatea.

Într-un alt clasament, Global Soft Power Index, se analizează percepțiile oamenilor asupra brandurilor de națiune și acesta implică: prezența, reputația, impactul pe scena mondială. Datele din aceste topuri și clasamente sunt, se pare, o carte de vizită pentru țară.

Pornind de la aceste informații, Mădălina Dobrovolschi a discutat cu invitații săi de la ”Țară, țară, cine ești?” despre brandul de țară al României, între provocări și soluții.

Aflăm în această ediție: viziunea Institutului Cultural Român, de la președintele său, Liviu Jicman, în legătură cu brandul de țară și conservarea patrimoniului, descoperim cât valorează imaginea României pe piața mondială, dar și cum se poate, de exemplu, exprima identitatea românească prin designul vestimentar.

Adrian Oianu – designer: ”Suferim de darul și oportunitatea de a fi în Europa. E un lucru fantastic și care, din start, este indestructibil.”

(w882)

Liviu Jicman: ”Cred că sunt paliere diferite de a acționa…sunt evenimente mari dedicate publicului larg, în care îți prezinți țara, sunt moduri în care construiești o prezență pe o astfel de piață culturală, a unor reprezentanți, a unui reprezentant de vârf într-un anumit domeniu. Cred că trebuie acționat pe mai multe paliere. ”

Această ediție s-a difuzat la TVR 1, pe 24 august, de la ora 18:00.

Foto: Shutterstock și arhiva TVR

Info: *Studiul Brand Finance Nation Brands, actualizarea din august 2024.

 
Prim-vicepreședintele Uniunii Ucrainenilor din România, invitatul săptămânii la „Convieţuiri”

Soluții pentru o pace durabilă, la 3 ani de la începutul războiului din Ucraina, este tema dialogului pe care prezentatoarea TVR, Adriana ...

România nu-și mai poate reabilita criminalii de război, a decis CEDO în 2024. Cum a rămas hotărârea doar pe hârtie

În primăvara anului trecut, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) stabilea că România nu mai poate reabilita memoria criminalilor de ...

4 premii Oscar şi 4 premii Globul de Aur pentru filmul „Reţeaua”. Marţi, la „Telecinemateca”, pe TVR 1

Considerat pe scară largă drept unul dintre cele mai bune filme realizate vreodată, „Rețeaua”, „o satiră clasică a anilor 1970, excepţional ...