O cercetare publicată de CNN, realizată de dr. Katy Tam, de la Universitatea din Toronto Scarborough, susține că folosirea social media pentru a evita plictiseala nu face decât să atragă și mai multă insatisfacție.
Dacă luăm în calcul paleta largă de materiale dedicate divertismentului pe care o găsim pe rețelele de socializare, am putea trage concluzia că în prezent oamenii sunt mai puțin plictisiți decât au fost în trecut.
Și totuși, studiile realizate între 2008 și 2020 au stabilit faptul că tinerii, cei care folosesc mai mult rețelele de socializare, sunt din ce în ce mai plictisiți. Experiența de vizionare este mai puțin satisfăcătoare și lipsește dorința de a interacționa.
Această concluzie este îngrijorătoare, susține dr. Tam, pentru că plictiseala este legată de o sănătate mentală precară, de probleme în învățare și comportament negativ, simptome depresive, performanțe academice slabe și chiar agresivitate.
Pe de altă parte, dr. Pamela Rutledge, director la organizația de cercetare Media Psychology Research Center, având ca expertiză psihologia socială și a mass-media, susține că un studiu de acest tip ”este ușor de interpretat greșit ca un alt semn împotriva mijloacelor de comunicare digitale, în loc să înțelegem mai bine plictiseala ca un semnal motivațional.”
În timp ce unii consideră că plictiseala este același lucru cu lenea sau lipsa de ambiție, ea poate avea atât efecte pozitive, cât și negative. Atunci când plictiseala este înțeleasă ca un semnal care ne motivează să schimbăm ce facem, ea este de folos, afirmă dr. Rutledge. Dar dacă vedem plictiseala ca un neajuns și nu ca o unealtă motivațională, vom reacționa la ea diferit.
Aflați detalii despre acest studiu și concluziile sale din materialul realizat de TVR INFO.
foto: pexels/ROMAN ODINTSOV