Nr.17.201, 24.10.2006
Stimate domnule Preşedinte,
Ca urmare a solicitării dumneavoastră din data de 24.10.2006 referitoare la nişte informaţii pe care, de altfel, le-am mai făcut publice fie prin intermediul presei, fie prin cel al emisiunilor noastre, din oficiu sau la cererea unor jurnalişti sau telespectatori, vă transmitem următoarele date:
1. Numărul total de voturi exprimate şi validate în cea de-a doua etapă a campaniei Mari români a fost de 363.846 voturi repartizate astfel: site - 265.850, telefon - 16.336, sms - 81.660. Toţi ziariştii care ne-au solicitat informaţii în legătură cu campania derulată de TVR au primit răspunsuri.
2. Numărul total de nominalizări validate în prima etapă a campaniei Mari români a fost de 98.264. Dintre acestea 69% au fost trimise pe www.mariromani.ro, 27% prin SMS, 3% apelând linia verde pusă la dispoziţie, iar 1% prin taloane.
3. O parte dintre datele solicitate de dumneavoastră au fost făcute publice deja, după cum puteţi constata din comunicatul ataşat, dar şi din alte comunicate ce au fost transmise presei şi au fost afişate pe site-ul nostru.
Pe parcursul derulării campaniei, în comunicatele de presă şi în dezbaterile transmise de TVR au fost date publicităţii, periodic, informaţii despre evoluţia nominalizărilor. De exemplu, la data de 29 iunie 2006, în comunicatul transmis agenţiilor de presă, publicaţiilor cotidiene şi periodice, radiourilor şi chiar televiziunilor, precizam că: Până în 27 iunie au fost exprimate 53.836 de nominalizări valide, dintre care 44.386 pe situl www.mariromani.ro, 7.342 prin SMS şi 2.108 pe numărul de telefon 0800.020.800, pus la dispoziţie gratuit de TVR. (http://www.tvr.ro/org/comunicate/crp_comunicate.php?id=911).
În legătură cu o presupusă încălcare a art. 75 lit g din Codul CNA - probabil că vă referiţi la art. 78 lit. g - TVR precizează că nu a susţinut niciodată că această campanie are relevanţa unui studiu ştiinţific sau televoting reprezentativ (după cum puteţi vedea şi în comunicatul ataşat, care a fost transmis presei la data de 9 iulie 2006 şi a fost afişat la următorul link http://www.tvr.ro/org/comunicate/crp_comunicate.php?id=935). Mai mult, dat fiind că întreaga campanie a avut la bază un format BBC, TVR a fost obligată contractual să respecte anumite condiţii de realizare a campaniei.
TVR nu poate fi suspectată de încălcarea vreunei prevederi a Codului de reglementare atât timp cât publicul a avut la dispoziţie mai multe modalităţi pentru exprimarea opţiunilor (televoting telefon fix şi sms, site şi taloane).
În speranţa că prin aceste date am răspuns solicitării dumneavoastră care, spre surprinderea noastră, coincide atât în privinţa conţinutului, cât şi a momentului de adresare cu o cerere a unui cotidian central aparţinând unui trust ce deţine şi posturi tv concurente, vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE