loader
Foto

Galerie foto

Echipa României, pe locul 4 din lume la Olimpiada Internaţională de Matematică din Japonia!

PROMO

„Avem 5 medalii de aur şi una de argint!”, ne-a adus vestea profesorul Radu Gologan la „Inspiră România”, de la TVR INFO. O discuţie despre performanţă în matematică, dar şi cum să apropiem copiii de ştiinţele exacte - în ediţia „Inspiră România”, disponibilă online.

 

Performanţa ţine primele pagini în presă! O astfel de veste despre reuşită în matematică ne-a adus profesorul Radu Gologan la ediţia „Inspiră România” din 11 iulie. „La Olimpiada Internaţională de Matematică din Japonia, echipa României s-a clasat extraordinar, pe locul 4 din toată lumea, şi avem 5 medalii de aur şi una de argint", a anunţat profesorul Radu Gologan, la TVR INFO.

(w882)

Prof. univ. dr. Radu Gologan, preşedintele Societății de Stiinţe Matematice din România, fost coordonator al Lotului Olimpic Național de Matematică şi profesor la Universitatea Politehnica din Bucureşti, alături de Cristian Presură, fizician, inventator, autor şi cercetător român şi de Aneta Mihalcsik - profesor gradul didactic I la Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” din Arad au fost invitaţii echipei „Inspiră România!, de la TVR INFO.

Despre cum să apropiem copiii de ştiinţele exacte, despre primul manual de fizică pentru clasa a VI-a bazat pe metoda investigaţiei şi starea învăţământului de la noi aflăm mai multe din dialogul înregistrat:

„Sistemul nostru de învăţământ produce vârfuri. Din păcate, ele şi pleacă. În sistemul la nivel mediu, acolo avem probleme mari. Şi în zonele defavorizate, acolo educaţia ajunge foarte greu sau chiar deloc”, este de părere profesorul Radu Gologan, care continuă cu referiri la cele două mari examene ale verii – Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul: „Din păcate, cel puţin la matematică cele două examene (Bacalaureat şi Evaluare Naţională) au devenit extrem de formale. Adică examenele nu sunt făcute ca să verifice modul de gândire al copilului, ci ca să verifice tehnicile pe care le-a învăţat, care, de multe ori, sunt nişte reţete pe care le repetă cu profesorul sau cu meditatorii luni la rând. E foarte greu să spui atunci care e valoarea acestor rezultate, din moment ce subiectele nu sunt făcute ca să poţi evalua felul în care gândeşte un copil la vârsta de 14 ani sau 18 ani”.

Şi tot el are un mesaj important pentru părinţi: „Copilul trebuie să-şi găsească singur calea, să afle ce este aproape de sufletul lui şi de gândirea lui”. Şi, deşi „educaţia matematică, în toată lumea, în momentul de faţă, nu este pusă la punct şi nu este adaptată vârstei şi perioadei în care trăim, sau fiecărei perioade din istorie", este crucială în dezvoltarea unui copil: „Educaţia matematică în şcoală, până în jurul vârstei de 15-16 ani, are rolul principal de a educa modul de gândire şi de a educa modelarea din viaţa reală, a transforma lucrul ăsta într-un raţionament şi a face raţionamente corecte şi a face şi aproximări corecte”, mai afirmă profesorul.

Tot la „Inspiră România”, despre primul manual de fizică pentru clasa a VI-a bazat pe metoda investigaţiei!

(w882)

Cristian Presură este autorul primului manual de fizică pentru clasa a VI-a bazat pe metoda investigaţiei! Alături de Aneta Mihalcsik, profesor gradul didactic I la Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” din Arad, coautor al manualului, aflăm mai informaţii despre cum poate fi învăţată fizica altfel.

„În esenţă sunt două maniere de a învăţa, aflate la două extreme: maniera veche, de memorare... Eu vin cu acea experienţă din afară, de popularizare a fizicii, de a spune elementele esenţiale ale fizicii într-un limbaj mai accesibil. (...) Gândind cu mintea ta, investigând tu însuţi ceea ce se întâmplă este o manieră mult mai eficientă şi mai naturală de a învăţa fizica pentru elevi. Metoda constă în a identifica elementele esenţiale ale unei probleme şi apoi a fi în stare să reconstruieşti cu mintea ta toată problema. Cu alte cuvinte, nu trebuie să învăţăm tot”, ne-a explicat fizicianul Cristian Presură. „Noi, de 12 ani, aplicăm cu succes, la „fizica altfel”, metoda investigaţiei. Lecţiile noastre pornesc de la o întrebare care stârneşte curiozitatea elevului, care apropie fizica de elev, de ceea ce cunoaşte. Întotdeauna punem întrebarea, lăsăm copilul să experimenteze şi să formuleze răspunsuri. Ceea ce este foarte constructiv. Metoda investigaţiei ne ajută să dezvoltăm la copii gândirea critică, să-i învăţăm să analizeze un lucru, o informaţie. Să pună în balanţă ce poate fi realizabil şi ce nu”, a accentuat Aneta Mihalcsik.

Întreaga ediţie „Inspiră România” din 11 iulie poate fi vizionată aici: https://www.tvrplus.ro/emisiuni/inspir%C4%83-rom%C3%A2nia-12.

Moderator: Ionuţ Gheorghe

Producători şi realizatori: Cristina Dănilă şi Raluca Stroe Brumariu

 
Românii își decid viitorul și valorile. De ce ar trebui să ieșim la vot la prezidențiale și parlamentare

Septimius Pârvu, expert în bună guvernare în cadrul Expert Forum, și Elena Calistru, președinta organizației Funky Citizens, explică, pentru TVR, ...

Rugby-ul românesc la Centenarul primei medalii olimpice

Rugby-ul românesc la Centenarul primei medalii olimpice

publicat: Sâmbătă, 23 Noiembrie 2024

Rugby-ul are o lungă istorie de succes şi în ţara noastră! În urmă cu 100 de ani, România lua chiar o medalie olimpică, iar de la debutul Cupei ...

”Se spune că oamenilor li s-au dat cuvintele ca să-și ascundă gândurile, mie mi s-au dat cuvintele ca să nu mi le ascund”

Este filosof, scriitor şi eminescolog. A publicat cea mai mare carte de poeme care s-a scris vreodată în lume. Mihaela Olaru vă invită să ...