loader
Foto

Cele mai urmărite programe de sărbători de la TVR 1

Emisiunile de divertisment, filmele şi jurnalele de ştiri predomină în clasamentul audienţelor acestei perioade.

 

O analiză a audienţelor programelor de la TVR 1 din perioada sărbătorilor (24 decembrie 2013 – 5 ianuarie 2014) arată că preferinţele telespectatorilor se îndreaptă spre divertisment, ştiri sau filme.

Ediţia specială de Crăciun a emisiunii O dată-n viaţă este pe primul loc în top 20 al celor mai urmărite programe de la TVR 1 în perioada amintită. Ultima emisiune purtând semnătura regretatului Titus Munteanu, care i-a avut ca protagonişti pe Angela Similea şi Ovidiu Komornyk, Monica Anghel şi Luminiţa Anghel, respectiv îndrăgitul cuplu de actori Floarea şi Gheorghe, a înregistrat o medie de 1.083.000 de telespectatori (5,7% rating**, respectiv 11.3% cotă medie de piaţă***). Cel mai urmărit moment din emisiunea găzduită de Iuliana Tudor pe 25 decembrie a adus în faţa micilor ecrane 1.606.000 de români, la ora 22.38 (8,4% rating, respectiv 16,9% market share). Cele trei părţi ale emisiunii au ocupat în top 20 poziţiile 1, 3 şi 6, partea a doua (difuzată în intervalul orar 22.00 – 22.48) fiind cea mai urmărită (6,5% rating, 12,4% share).

Iuliana Tudor şi-a adjudecat şi cea de-a doua poziţie în topul audienţelor de sărbători la TVR 1, alături de Ramona Bădescu, împreună cu care a prezentat partea a doua a programului de Revelion difuzată în noaptea dintre ani, în intervalul 0.00 – 0.48. Pe acest interval, Revelionul TVR 1 a înregistrat 5,7% rating mediu şi 9,7% cotă medie de piaţă. Celelate două părţi ale programului de Revelion cu Ramona Bădescu şi Iuliana Tudor, difuzate pe 31 decembrie, de la 22.30 până la miezul nopţii, respectiv pe 1 ianuarie, de la 1.00 la 2.00 noaptea, s-au clasat pe poziţiile a noua şi a zecea în acelaşi top.

Partea a doua a ediţiei „best of” Viaţa satului, difuzată pe 5 ianuarie, de la ora 12.00 la 12.47, a obţinut un onorant loc 5 în clasament, cu 5,2% rating mediu şi 13,9% share mediu, fiind, de altfel, lider de piaţă pe segmentul respectiv.

Programele de ştiri difuzate la TVR 1 sub genericul Telejurnalului orei 20.00 s-au numărat, de asemenea, printre favoritele publicului. Locurile 8, 14, 16 şi 18 din clasamentul audienţelor au fost ocupate de jurnalele pregătite de echipa Ştirilor TVR pe 3 ianuarie (4,2% rating, respectiv 6.9% cotă medie de piaţă), 1 ianuarie (3,9% rating mediu, 6.5% cotă medie de piaţă), 28 decembrie (3,7% rating mediu, 6.3% cotă medie de piaţă) şi 30 decembrie (3,6% rating mediu, 6.1% cotă medie de piaţă).

Difuzat pe 28 decembrie, programul cu momente din Arhiva TVR Magia serilor de Crăciun a înregistrat un rating mediu de 4,1% şi un share mediu de 7,5%, clasându-se pe locul 11 în topul celor mai urmărite programe de sărbători, iar Distractis – Distilat de comedie din 30 decembrie a ocupat poziţia imediat următoare, cu 4 puncte de rating şi 6,8% market share.

Emisiunile realizate şi prezentate de Andreea Marin ocupă alte două locuri în top 20. Ediţia specială de Revelion Preţuieşte viaţa s-a clasat a 13-a, cu 3,9% rating mediu şi 6.4% cotă medie de piaţă, iar ediţia din 29 decembrie a aceleiaşi emisiuni a ocupat, cu cea de-a doua parte a sa, locul 15, înregistrând 3,8% rating mediu, respectiv 7,8% share mediu.

Înregistrarea spectacolului folcloric destinat aniversării celor 85 de ani de Radio România (partea a doua), difuzată la TVR 1 pe 27 decembrie, s-a clasat pe locul 17 (3,7% rating mediu, 6,3% cotă medie de piaţă).

Filmele western difuzate în această perioadă la TVR 1 au fost de asemenea preferate de telespectatori, patru dintre acestea clasându-se printre cele mai urmărite 20 de programe ale postului: pe locul al patrulea în top se află producţia Ultimul asfinţit, difuzată pe 3 ianuarie, cu 5,4% rating mediu şi 9,8% cotă medie de piaţă; Trecătoarea blestemată, din 4 ianuarie, ocupă locul 7 în top, cu 4,4% rating mediu şi 7,6% share mediu; western-urile Moartea unui pistolar şi Omul fără stea, din 5, respectiv din 1 ianuarie, încheie clasamentul celor mai vizionate 20 de programe de la TVR 1 din această perioadă.

 

**Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

***Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Serviciul Analiză şi Strategie Programe, Direcția Programe, TVR.

Target Național.

Logo

 
Roxana Zamfirescu: „Mi-a rămas în amintire Drăgaica din vremea copilăriei mele”

Tradiţiile ne dau rost şi suflet, ne spun cine suntem şi cum suntem.... Ce tradiţie credeţi că e tipic românească? I-am provocat pe prezentatorii ...

Împreună facem bine! –TVR face apel la umanitate

Împreună facem bine! –TVR face apel la umanitate

publicat: Joi, 19 Septembrie 2024

Televiziunea Română invită publicul larg, companii, autorităţi, ONG-uri să se alăture demersului umanitar.

Când ar trebui să mergem la doctor, dacă avem probleme cu somnul. Apneea, dușmanul tăcut din timpul nopții

Atunci când ne trezim obosiți dimineața, deși am dormit un număr suficient de ore, ori, dimpotrivă, ne luptăm frecvent cu insomniile, este ...