Premieră pentru România: Spotul TVR Închişi în paradis este nominalizat la PromaxBDA

TVR.RO | actualizat: Joi, 28 Iunie 2012

Spotul de promovare pentru campania „Oamenii Deltei" de la Televiziunea Română - Închişi în paradis (Trapped in Paradise) - este singura nominalizare a unei televiziuni din România la PromaxBDA* Europe 2011, cel mai important festival destinat specialiştilor din promo, design şi marketing. Este, de altfel, prima nominalizare a unei televiziuni româneşti la acest festival care premiază creativitatea şi excelenţa în ceea ce priveşte promourile tv. Câştigătorii la fiecare dintre cele 51 de categorii vor fi anunţaţi pe 12 aprilie 2011, la Berlin.

Spotul Închişi în paradis este nominalizat la categoria Best Public Service Announcement, alături de spoturi ale Fox International, MTV International, Deutsche Welle, TVE şi Nickelodeon North Europe.

Realizat de Raluca Andreica, producător promo şi Florin Coman, director de creaţie, în cadrul Direcţiei Marketing şi Vânzări a TVR, spotul schimbă abordarea clasică, prin care se face apel la dramă şi milă, răsturnând „regulile jocului". „Pentru că Delta e privită ca un paradis pe pământ, spotul vorbeşte despre oamenii de aici ca despre nişte privilegiaţi. Ce contează că nu au un dispensar unde să meargă? Ce contează că sunt copii care nu-şi pot continua studiile, ce contează că de-a lungul iernii nu ajunge nimeni la ei? Trăiesc în locul în care noi, oamenii de oraş, visăm să ajungem. Ce vedem în imagini contrastează flagrant cu discursul folosit, aşa că publicul înţelege foarte bine cum stau, de fapt, lucrurile", povesteşte Florin Coman, director de creaţie. Iar Raluca Andreica, producător promo, completează: „A realizat cineva că numărul de SMS pentru donaţii în campaniile sociale este unul şi acelaşi? De la genetică la catastrofe, de la accidente la destine, toate sunt înregimentate în acelaşi pluton GSM. Trebuia să scoatem campania TVR pentru Delta Dunării de acolo şi asta am şi făcut. Faţă de ediţiile precedente ale campaniei (din 2008 şi 2009), spotul Trapped in Paradise din primavara-vara lui 2010 a triplat donaţiile. O campanie socială este genul de produs mediatic în care munca bună contează. Nu e genul de produs pe care oamenii îl vor cumpăra/consuma orice ai spune tu. Şi nu e suficient să-l arăţi pe Arnold ca să-i furi omului o oră şi jumătate din viaţă. Trebuie să-i spui ceva ca să-l convingi în momentul acela să ia telefonul şi să trimită un SMS la un număr pe care trebuie să-l şi reţină preţ de câteva secunde. Şi ştim cu toţii cât de grele sunt gesturile acestea mărunte".

Spotul TVR nominalizat la PromaxBDA poate fi vizualizat pe canalul oficial de Youtube al TVR (http://www.youtube.com/fanTVR). Alte spoturi de promovare a programelor TVR au fost nominalizate şi la competiţii de profil cum este Golden Drum Film and TV Promo (anul 2006).

 

*Despre PromaxBDA

Echivalentul festivalului de publicitate de la Cannes, PromaxBDA (http://www.promaxbda.org/europe/awards/2011.aspx) premiază, de nu mai puţin de 55 de ani, cele mai creative campanii şi spoturi produse in-house sau de case de producţie pentru televiziuni din toată Europa.

 

Despre Campania „Oamenii Deltei" de la TVR

„Oamenii Deltei" este o campanie de sensibilizare a opiniei publice faţă de locuitorii din zonele izolate ale Deltei Dunării, campanie care se desfăşoară la Televiziunea Română din 2008. Proiectul, derulat împreună cu Asociaţia Casiana, presupune ajutorarea comunităţilor izolate din Delta Dunării. Datorită susţinerii de către TVR a celor trei campanii de până acum, în fiecare an, „Oamenii Deltei" au primit materiale de construcţii, alimente, locuri în tabere şcolare, haine şi medicamente. Campania „Oamenii Deltei" continuă şi în acest an la TVR.