Telecinemateca a adus pe, 3 februarie, ecranizarea din 1960 a romanului „Talentatul domn Ripley” de Patricia Highsmith. Filmul „În plin soare" a început de la ora 20:00 cu un argument din partea cineastului Radu F. Alexandru.
Drama din 1960 este o adaptare după romanul Talentatul domn Ripley de Patricia Highsmith. Tom Ripley e trimis în Europa de către bogatul Greenleaf, ca să-l aducă înapoi în State pe fiul acestuia Philippe, un playboy şi un pierde-vară.
Recompensa pentru misiunea îndeplinită va fi de 5 000 de dolari. După ce-i cunoaşte pe Philippe şi pe logodnica lui, Marge, Tom îşi dă seama că n-are nicio şansă să-l convingă pe tânăr să respecte dorinţa tatălui. Disperat că va rămâne fără bani, Ripley trece la măsuri drastice.
Plein soleil a fost foarte bine primit de critici şi l-a „ajutat” pe Delon în drumul său către a fi un star. Scenariştii peliculei au câştigat Premiul Edgar din partea Mystery Writers of America pentru cel mai Bun Scenariu al unui Film Străin, iar în 1999, povestea a fost recreată, cu Matt Damon în rolul principal.
Pentru The Guardian, adaptarea din 1960 este foarte diferită de cea a regizorului Minghella. René Clément şi Paul Gégauff „ne aruncă direct în nesănătoasa şi plină de invidie intimitate a lui Ripley (un straniu de frumos Alain Delon) şi a prietenului lui bogat Greenleaf” şi, continuă publicaţia, „ca thriller, trebuie spus că filmul a fost o afacere bună. În anii ’50-’60, era foarte plauzibil ca Ripley să scape cu basma curată, în termeni de violenţă şi falsă identitate în îndepărtata Europă; în prezent, în epoca investigaţiilor medico-legale, a camerelor de securitate şi Google images, este o pură fantezie”.
Interpretarea şi „perfecţiunea aproape nepământească” a lui Delon aduce la viaţă un altfel de portret al lui Dorian Gray: Acesta este un bărbat, ai crede, care este obişnuit cu feţele uimite şi absorbite ale oamenilor care vorbesc cu el; care s-a învăţat cu felul lor supus, şi totuşi care ştie cum să folosească magnetismul pentru a manipula şi constrânge. Ripley interpretat de Delon este un portret Dorian Gray al frumuseţii masculine al îndrăznelii lipsite de scrupule şi netulburate de conştiinţă”, scria The Guardian într-o cronică din 2013.