Conturile de rețele sociale controlate de roboții de computer au devenit comune pe multe rețele sociale și platforme de mesagerie. Un număr tot mai mare dintre acești roboți au profitat, de asemenea, de tehnologiile AI generative, cum ar fi modelele mari de limbă din 2022. Acestea ajută ușor și ieftin să produci conținut scris prin inteligență artificială prin mii de roboți care sunt gramatical corecți şi personalizați convingător pentru diferite situaţii.
A devenit mult mai ușor „să personalizezi aceste modele lingvistice mari pentru anumite audiențe cu mesaje specifice”, spune Paul Brenner de la Universitatea Notre Dame din Indiana.
Brenner și colegii săi au descoperit în cercetările lor că voluntarii puteau distinge roboții alimentați cu inteligență artificială de oameni doar aproximativ 42% din timp - în ciuda faptului că participanților li s-a spus că pot interacționa cu roboții.
Unele strategii pot ajuta la identificarea roboților AI mai puțin sofisticați, spune Brenner.
5 moduri de a determina dacă un cont de rețea socială este un bot AI:
Emoji-uri și hashtag-uri: utilizarea excesivă a acestora poate fi un semn.
Formulare neobișnuită, alegeri de cuvinte sau analogii: formularea neobișnuită ar putea indica un bot AI.
Repetiție și structură: roboții pot folosi cuvinte repetate care urmează forme similare sau rigide și pot folosi în exces anumiți termeni argou.
Puneți întrebări: acestea pot dezvălui lipsa de cunoștințe a unui bot despre un subiect – mai ales când vine vorba de locuri și situații locale.
Să presupunem că este cel mai rău: dacă un cont de rețea socială nu este o persoană de contact personală și identitatea nu a fost clar validată sau verificată, ar putea fi un bot AI.
***
Vă invităm să citiți un nou articol legat de inteligența artificială, axat pe detectarea clonării audio și falsurilor profunde de vorbire, marți 25 februarie, accesând secțiunea Lifestyle a site-ului TVR!
***
Sursă: newscientist.com
Credit foto: Shutterstock - Dragon Claws