Industria turismului se află în plină expansiune, iar vacanțele înseamnă din ce în ce mai mult din bugetele oamenilor. Aproape 1,4 miliarde de persoane au călătorit internațional anul trecut, generând cheltuieli de peste 1,9 trilioane de dolari, în medie, 1.000 de dolari, pentru fiecare vizitator, arată datele Organizației Mondiale a Turismului.
Această tendință este întâlnită și în țara noastră, unde prognozele indică o înmulțire a numărului rezervărilor comparativ cu anul 2024, dar pentru a atrage mai mulți străini este nevoie de investiţii de calitate şi de vizibilitate pe măsură, susțin specialiștii din industria ospitalității.
Industria turismului se află în plină expansiune, iar vacanțele înseamnă din ce în ce mai mult din bugetele oamenilor. Aproape 1,4 miliarde de persoane au călătorit internațional anul trecut, generând cheltuieli de peste 1,9 trilioane de dolari, în medie, 1.000 de dolari, pentru fiecare vizitator, arată datele Organizației Mondiale a Turismului. Această tendință este întâlnită și în țara noastră, unde prognozele indică o înmulțire a numărului rezervărilor comparativ cu anul 2024, dar pentru a atrage mai mulți străini este nevoie de investiţii de calitate şi de vizibilitate pe măsură, susțin specialiștii din industria ospitalității.
Conform Institutului Național de Statistică, România a înregistrat peste 11 milioane de sosiri în unitățile de cazare turistică în perioada ianuarie - septembrie 2024, în creștere cu 4,2% față de anul anterior. Dintre acestea, 83,5% au fost generate de români şi 16,5% de străini.
Într-un an în care cuvântul restructurare este pe buzele tuturor, o mare parte dintre antreprenorii din industrie caută să inoveze și să crească standardele serviciilor oferite, pentru a atrage mai mulți oaspeți. Cu toate acestea, sunt și unii care abordează cheltuielile suplimentare cu mai multă prudență în 2025, concentrându-se pe optimizarea costurilor și găsirea de soluții la provocările din acest sector.
Investițiile în general, şi cele în infrastructura turistică în special, cresc atractivitatea țării noastre pentru străini și poate vă conving pe dumneavoastră, românii din toate colţurile lumii, să vă întoarceţi acasă să vă angajaţi sau de ce nu, să deschideţi un business în domeniu!
Urmăriți duminică, 16 februarie, ediţia emisiunii „Eveniment TVRi”, de la ora 14.30, la TVR Internațional!
Emisiunea se difuzează în reluare, la TVR Internațional, duminică, 16 februarie, de la ora 2.00 și marți, 18 februarie, la ora 11.30.
***
PRODUCĂTOR
● Cristina LEORENȚ
REALIZATOR
● Roxana GHIȚULESCU
DOCUMENTARIST
● Giorgiana ŞUŞURINCĂ-ENACHE
IMAGINE
● Cristian STOICA
MONTAJ
● Mihaela CHIPER
POSTPROCESARE SUNET
● Florin MILIAN
http://www.facebook.com/TVRInternational
Credit foto: Arhiva personală Roxana Ghițulescu/ „Eveniment TVRi”