HOTARARILE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE DIN DATA DE 7.05.2007

| actualizat:

HOTĂRÂRILE

adoptate în şedinţa Consiliului de Administraţie
din ziua de 7.05.2007

Prezenţi: Tudor Giurgiu - Preşedinte - Director General, Nicu Alifantis, Tudor Barbu, Ioana Băntoiu, Sorin Burtea, Selda Ismail (de la punctul 1 la punctul 13 şi de la punctul 15 până la punctul 23), Anne Jugănaru, George Pruteanu, Mirela Tănăsescu, Radu Toader - membri.
Invitaţi: Remus Codreanu - Consilier Juridic, Alexandru Chivu, reprezentant al SPUSTV, Constantin Constantinescu, Director al Direcţiei ITandC (la punctul 3), Bogdan Parcanschi (la punctul 3), Daniela Zeca, Director al TVR Cultural (la punctul 3), Simona Dobrescu, Director al Direcţiei Marketing şi Vânzări (la punctul 3), Cipriana Voicu, Director al Direcţiei Economice (la punctul 10 şi de la punctul 13 până la punctul 23), Horia Romanescu (la punctele 3, 15, 16, 17), Horia Cazan (la punctele 3 şi 20), Titi Dincă, Director al Direcţiei Artistică şi Producţie (la punctul 3), Ada Rosetti (la punctul 13), Nicoleta Mocanu (la punctul 16), Cosmin Prelipceanu (pentru discuţii referitoare la implicarea Direcţiei Ştiri în mediatizarea referendumului din data de 19 mai 2007), Mihai Murgu (la punctul 5)


1. Membrii Consiliului de Administraţie au purtat discuţii cu privire la:
- necesitatea pregătirii unui material informativ, de către Direcţia ITandC, cu privire la identificarea unor soluţii legate de uşurarea muncii stenografului şedinţelor Consiliului de Administraţie (materialul va intra mai întâi spre dezbatere în şedinţa Comitetului Director din data de 9 mai 2007, urmând să fie prezentat apoi şi Consiliului de Administraţie);
- pregătirea unor materiale informative privind: evidenţa contractelor pentru achiziţia de filme pentru următorul an, o situaţie a licenţelor expirate, o propunere de reeşalonare a plăţilor pentru filme (această propunere va intra şi în şedinţa Comitetului Director), o propunere de îmbunătăţire a modalităţilor de colaborare între Serviciului Achiziţie - Vânzare şi Programare Subtitrare Programe şi canale;
- solicitările de achiziţii de filme ale canalelor SRTv vor fi adresate în scris Serviciului Achiziţie - Vânzare şi Programare Subtitrare Programe;
- pregătirea, de către, doamna Ada Rosetti, a unui material informativ referitor la obligaţiile de plată, pe companii de film, pentru anul acesta, cât se va reporta pentru anul viitor;
- pregătirea, de către Serviciul Juridic în colaborare cu Direcţia Economică, a unui material informativ privind situaţia patrimonială a TV Instant Braşov;
- demersurile ce vor fi făcute, de echipa Direcţiei Ştiri, pentru reflectarea evenimentelor prilejuite de referendumul din data de 19 mai 2007;
- pregătirea, pentru şedinţa Consiliului de Administraţie, de către Direcţia Marketing şi Vânzări, Direcţia Programe, Direcţia Ştiri, Departamentul Resurse Umane, Departamentul Comunicare şi Relaţii Internaţionale, a unui material privind criteriile în baza cărora se poate acorda statutul de vedetă (materialul va fi prezentat în şedinţa Comitetului Director de săptămâna viitoare, urmând a fi prezentat şi Consiliului de Administraţie);
- pregătirea, pentru şedinţa Consiliului de Administraţie, a unui material informativ cu privire la: schema de personal a Direcţiei IT and C, organigrama, numărul de angajaţi cu precizarea tipului de activitate pe care îl desfăşoară fiecare angajat, caietul de sarcini al direcţiei;
- pregătirea, pentru şedinţa Comitetului Director din data de 9 mai 2007, a unui material informativ care să reflecte emisiunile care au fost scoase din grilă din diferite motive (materialul va fi prezentat ulterior şi Consiliului de Administraţie);
- pregătirea, pentru şedinţa Consiliului de Administraţie, a unui material informativ care să reflecte situaţia listei cu investiţiile angajate pentru primul trimestru al anului 2007;
 pregătirea, pentru şedinţa Consiliului de Administraţie, a rapoartelor de activitate pentru compartimente Control Financiar Intern şi Audit Intern, rapoartele remise de aceste structuri Preşedintelui - Director General în anul 2006;
- pregătirea, pentru şedinţa Consiliului de Administraţie, a unui material informativ cu privire la modalităţile concrete de retragere a orelor suplimentare în situaţia în care se dovedeşte că acestea au fost acordate ilegal, precizându-se clar dacă au existat asemenea ore alocate ilegal, cine şi le asumă şi cum pot fi acordate sancţiuni;
- desfăşurarea şedinţei Consiliului de Administraţie în data de 10.05.2007, ora 9.30.

2. Propunere cu privire la aprobarea ordinii de zi a şedinţei Consiliului de Administraţie
Consiliul de Administraţie a aprobat, în unanimitate, modificarea ordinii de zi a şedinţei. Subiectele dezbătute sunt prezentate în cele ce urmează, respectând ordinea stabilită în cadrul şedinţei.

3. Informare cu privire la posibilitatea implementării unui sistem informatic pentru managementul programelor de televiziune, modul de funcţionare, avantajele şi dezavantajele sistemului, cu privire la evaluarea costurilor şi consecinţele implementării unui astfel de sistem
Consiliul de Administraţie a participat la prezentarea unui material privind implementarea unui sistem informatic pentru managementul programelor de televiziune, modul de funcţionare, avantajele şi dezavantajele sistemului, cu privire la evaluarea costurilor şi efectele implementării unui astfel de sistem.

4. Propunere cu privire la numirea doamnei Christel Ungar Ţopescu în funcţia de ordonator de credite pentru proiectul Sibiu - Capitală Europeană 2007
Consiliul de Administraţie a amânat dezbaterea acestui subiect, solicitând pregătirea, pentru şedinţa Consiliului de Administraţie, şi a proiectului Sibiu - Capitală Europeană 2007.

5. Propunere cu privire la aprobarea contractului de licenţă APTN conform adresei Direcţiei Ştiri nr. 81320 din data de 17.04.2007
Consiliul de Administraţie a amânat dezbaterea acestui subiect, solicitând Serviciului Juridic pregătirea până miercuri, 9 mai 2007, pentru şedinţa Comitetului Director, a unui punct de vedere privind renegocierea contractului cu APTN la care să anexeze punctul de vedere al Direcţiei Ştiri cu privire la utilitatea acestui contract.

6. Propunere cu privire la aprobarea procedurilor pentru negocierea, încheierea şi derularea contractelor în care SRTv este parte
Consiliul de Administraţie a solicitat redactarea acestui material în colaborare cu mangerii de structuri şi cu membrii Comitetului Director. Membrii Comitetului Director vor prezenta Serviciului Juridic, până la data de 16 mai 2007, observaţii scrise cu privire la acest material pentru a-i putea da o formă finală. Materialul va fi supus avizării Comitetului Director, urmând a fi supus aprobării Consiliul de Administraţie.

7. Adresa Serviciului Juridic privind propunerea domnului Siman Codrin Rareş referitoare la vinderea suprafeţei de 161 mp, situată în Bucureşti, str. Blarenberg, nr.6, sect.1
Consiliul de Administraţie consideră oportună începerea unor discuţii pe marginea păstrării spaţiului din str. Blarenberg, dar fără a implica o decizie fermă a TVR.

8. Propunere a Direcţiei Tehnice cu privire la aprobarea derularii, până la finalizare, a achiziţiei sistemului de automatizare a difuzării programelor, inclusiv eşalonarea plăţilor şi cu privire la aprobarea demarării demersurilor pentru materializarea unor poziţii din Lista de investiţii pentru 2007 conform adresei nr. 68977 din data de 2.05.2007
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 10 voturi pentru, propunerea Direcţiei Tehnice cu privire la derularea, până la finalizare, a achiziţiei sistemului de automatizare a difuzării programelor, inclusiv eşalonarea plăţilor şi cu privire la demararea demersurilor pentru materializarea unor poziţii din Lista de investiţii pentru 2007 conform adresei nr. 68977 din data de 2.05.2007.

9. Modificări ale structurii organizatorice
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 10 voturi pentru, propunerea Departamentului Resurse Umane privind modificările structurii organizatorice, conform adresei nr. 17149 din data de 3.05.2007.

10. Propunere cu privire la aprobarea Caietului de Sarcini al Serviciului Achiziţii - Licitaţii
Consiliul de Administraţie a decis, cu 10 voturi pentru, amânarea dezbaterii acestui subiect, solicitând elaborarea unui regulament în privinţa realizării achiziţiilor pe baza noii legislaţii. După elaborarea acestui regulament, Caietul de Sarcini al Serviciului Achiziţii - Licitaţii va fi supus, spre aprobare, Consiliului de Administraţie.

11. Propunere cu privire la reintroducerea pe ordinea de zi a uneia dintre şedinţele Consiliului de Administraţie a Strategiei SRTv 2007 referitoare la asocieri, parteneriate, evenimente
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 10 voturi pentru, reintroducerea pe ordinea de zi a uneia dintre şedinţele Consiliului de Administraţie a Strategiei SRTv 2007 referitoare la asocieri, parteneriate, evenimente, în vederea actualizării şi completării acestuia cu diferite precizări.

12. Propunere cu privire la aprobarea variantei optime de subordonare a economiştilor din structuri Direcţiei Economice
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 10 voturi pentru, subordonarea economiştilor din diferite compartimente şi Direcţiei Economice, pe o perioadă determinată, provizorie, până la găsirea unei soluţii optime de funcţionare a circuitului economic şi de producţie (eventual până la regândirea managementului economic). Acest lucru se va efectua în baza unei decizii interne a Preşedintelui - Director General, fără a fi nevoie de o modificare a structurii oreganizatorice şi de aprobarea Consiliului de Administraţie. Doamna Ruxandra Teodorescu, director al Departamentului Resurse Umane, va pregăti o informare în acest sens pentru şedinţa Comitetului Director din data de 9 mai 2007.

13. Informare cu privire la execuţia bugetului Direcţiei Programe, Direcţiei Marketing şi Vânzări şi al Departamentului Sport pentru anul 2006 şi pentru prima parte a anului 2007
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la execuţia bugetului Direcţiei Programe, Direcţiei Marketing şi Vânzări şi al Departamentului Sport pentru anul 2006 şi pentru prima parte a anului 2007. Totodată, Consiliul de Administraţie a solicitat pregătirea, de către Direcţia Marketing şi Vânzări, a execuţiei bugetare pentru 2006 şi pentru perioada ianuarie-aprilie 2007, defalcată pe trimestre. Consiliul de Administraţie a solicitat doamnei Cipriana Voicu, director al Direcţiei Economice, verificarea datelor cuprinse în aceste materiale.

14. Informare cu privire la implicarea TVR, din punct de vedere editorial şi financiar, în realizarea Festivalurilor Cerbul de Aur, Mamaia, Callatis 2007
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la implicarea TVR, din punct de vedere editorial şi financiar, în realizarea Festivalurilor Cerbul de Aur, Mamaia, Callatis 2007. Totodată, Consiliul de Administraţie a solicitat pregătirea unei propuneri cu privire la posibilitatea organizării Festivalului Cerbul de Aur anul acesta, ca o ediţiei specială. Propunerea va fi analizată în şedinţa Comitetului Director din data de 9 mai 2007, urmând a fi prezentată şi Consiliului de Administraţie.

15. Propunere cu privire la aprobarea procedurii de evaluare a programelor din grila canalelor S.R.Tv
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 10 voturi pentru, procedura de evaluare a programelor din grila canalelor S.R.Tv cu următoarele amendamente:
- completarea comisiei de evaluare a oportunităţii de eliminare, din grilă, a unor emisiuni, cu încă un membru, respectiv, directorul Direcţiei Tehnice;
- revizuirea punctului 2.2.4 de la pag. 3, a punctului 2.2.5 de la pag. 4 şi revizuirea punctului 4.2 de la pag. 6;
- completarea materialului cu precizarea potrivit căreia procedura este în vigoare pe durata grilei şi pe durata valabilităţii convenţiei de producţie;
- procedura va fi aplicată, experimental, începând cu data de 15 mai 2007.

16. Informare cu privire la situaţia cheltuielilor efectuate, până în prezent, pentru serialul 955 - Serviciul Omoruri, cu privire la bugetul detaliat pe capitole estimat pentru episodul IV al seriei şi cu privire la diferite aspecte legate de realizarea serialului La urgenţă
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la situaţia cheltuielilor efectuate, până în prezent, pentru serialul 955 - Serviciul Omoruri, cu privire la bugetul detaliat pe capitole estimat pentru episodul IV al seriei şi cu privire la diferite aspecte legate de realizarea serialului La urgenţă.
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 10 voturi pentru, întreruperea filmărilor pentru episoadele 5 şi 6 ale serialului 955 - Serviciul Omoruri.
De asemenea, Consiliul de Administraţie a solicitat Serviciului Juridic pregătirea unui punct de vedere referitor la efectele întreruperii contractului cu Dacia Logan (iniţiat pentru serialul 955). Materialul va fi prezentat în şedinţa Comitetului Director din data de 9 mai 2007, urmând a fi transmis şi Consiliului de Administraţie.
Totoadată, Consiliul de Administraţie a solicitat pregătirea unui material informativ privind dezbaterile ce pot fi iniţiate pe marginea celor 4 episoade ale serialului 955.

17. Informare privind rezultatele evaluării emisiunilor difuzate de TVR 1, TVR 2 şi TVR Cultural în primul trimestru al anului 2007
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la rezultatele evaluării emisiunilor difuzate de TVR 1, TVR 2 şi TVR Cultural în primul trimestru al anului 2007, solicitând pregătirea unui material informativ care să reflecte costurile reale pe ediţie versus audienţă pentru emisiunile celor patru canale pentru primul trimestru al anului 2007, nu bugetele acestora.

18. Informare cu privire la situaţia imobilului în care îşi desfăşoară activitatea Studioul Teritorial TVR Iaşi
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la situaţia imobilului în care îşi desfăşoară activitatea Studioul Teritorial TVR Iaşi.

19. Informare cu privire la situaţia contractului cu Universal la data de 1.05.2007
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la situaţia contractului cu Universal la data de 1.05.2007, considerând, în principiu, că este necesară întreruperea contractului cu această companie. Consiliul de Administraţie a solicitat pregătirea unui material informativ referitor la soluţii privind păstrarea contractului cu Disney.

20. Informare a Direcţiei Tehnice cu privire la lista cu achiziţiile care necesită alocarea urgentă de fonduri în vederea demarării procedurilor
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea Direcţiei Tehnice cu privire la lista cu achiziţiile care necesită alocarea urgentă de fonduri în vederea demarării procedurilor.

21. Informare cu privire la demisia din funcţie a Preşedintelui - Director General, Tudor Giurgiu, începând cu data de 2.06.2007
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la demisia din funcţie a Preşedintelui - Director General, Tudor Giurgiu, începând cu data de 2.06.2007.

22. Informare cu privire la necesitatea angajării unei stenodactilografe care să asigure stenogramele şedinţelor Consiliului de Administraţie
Consiliul de Administraţie a luat act de informarea cu privire la necesitatea angajării unei stenodactilografe care să asigure stenogramele şedinţelor Consiliului de Administraţie, solicitând afişarea pe site-ul extern şi publicarea unor anunţuri în presa scrisă cu privire la nevoia S.R.Tv de a angaja un stenograf sau cu privire la încheierea unui contract de colaborare în acest sens.


23. Diverse:
- membrii Consiliului de Administraţie au solicitat folosirea corectă, în materialele Direcţiei Programe, a termenului de producător independent;
- membrii Consiliului de Administraţie au solicitat prezenţa doamnei Dana Deac la şedinţa Consiliului de Administraţie ce va urma celei din 10 mai 2007 pentru a discuta despre modul de amplasare, în grila TVR 1, a filmelor;
- membrii Consiliului de Administraţie au solicitat să fie informaţi cu privire la sancţiunea ce va fi dată persoanei responsabile de nereflectarea imparţială a mitingului de la Constanţa cu privire la care S.R.Tv a fost atentionată de CNA în data de 7 mai 2007;
- membrii Consiliului de Administraţie au solicitat prezenţa doamnei Cipriana Voicu, director al Direcţiei Economice, la fiecare şedinţă a Consiliului de Administraţie (doamnei Voicu i se va pregăti mapa cu materiale pentru fiecare şedinţă).