adoptate în şedinţa Consiliului de Administraţie
din ziua de 16.05.2007
Prezenţi: Tudor Giurgiu - Preşedinte - Director General, Nicu Alifantis, Tudor Barbu, Ioana Băntoiu, Sorin Burtea, Selda Ismail (la punctele 5 şi 6), Anne Jugănaru, George Pruteanu (la punctele 5 şi 6), Mirela Tănăsescu, Radu Toader - membri.
Invitaţi: Remus Codreanu - Consilier Juridic, Cipriana Voicu, Director al Direcţiei Economice, Horia Cazan (la punctul 2), Titi Dincă, Director al Direcţiei Artistică şi Producţie (la punctul 2),
1. Propunere cu privire la aprobarea ordinii de zi a şedinţei Consiliului de Administraţie
Consiliul de Administraţie a aprobat, în unanimitate, modificarea ordinii de zi a şedinţei. Subiectele dezbătute sunt prezentate în cele ce urmează, respectând ordinea stabilită în cadrul şedinţei.
2. Informare cu privire la situaţia clădirii în care îşi desfăşoară activitatea Studioul Teritorial TVR Iaşi
Consiliul de Administraţie a analizat situaţia de fapt şi de drept generată de litigiul dintre S.R.Tv. şi Societatea Ortodoxă a Femeilor din România - Mitropolia Moldovei şi Bucovinei Iaşi privind atribuirea sediului Studioului Teritorial TVR Iaşi, pe baza documentelor oficiale emise de autorităţi, a informărilor prezentate de Serviciul Juridic, membrii Comitetului Director învestiţi pentru evaluarea situaţiei şi a Directorului Studioului Teritorial TVR Iaşi.
Membrii Consiliului de Administraţie au avut în vedere aspectele legate de retrocedare precum şi derularea contestaţiilor legale formulate de S.R.Tv. raportate la data de 14 mai 2007.
Consiliul de Administraţie a hotărât ca, după epuizarea de către S.R.Tv. a tuturor procedurilor şi a căilor legale de contestare privind evacuarea, predarea-primirea şi întabularea imobilului unde funcţionează Studioul Teritorial TVR Iaşi, S.R.Tv. să respecte hotărârile definitive ale instanţelor de judecată, afirmând buna credinţă în ceea ce priveşte respectarea acestora.
În cazul în care, la finalizarea litigiului, S.R.Tv. ar urma să se afle în situaţia de a ceda imobilul în care îşi desfăşoară activitatea Studioul Teritorial TVR Iaşi, iar pentru o perioadă temporară, desfăşurarea activităţilor editoriale, de producţie şi de suport tehhnico-administrativ va fi imposibilă din raţiuni şi motive obiective, cum ar fi executarea silită, restricţii privind accesul în sediu sau imposibilitatea tehnică de a pune echipamentele de emisie în funcţiune, precum şi în cazul în care va apărea necesitatea indentificării unui nou sediu şi mutării în acesta, Consiliul de Administraţie a hotărât să-l autorizeze pe directorul Studioului Teritorial TVR Iaşi să oprească emisia pe termen limitat. Perioada de întrerupere a emisiei va înceta odată cu identificarea şi aplicarea unor soluţii tehnico-administrative şi de producţie care să permită reluarea emisiei.
Consiliul Naţional al Audiovizualului va fi informat cu privire la prezenta hotărâre a Consiliului de Administraţie.
Totodată, Consiliul de Administraţie a hotărât ca Direcţia Tehnico-Adminstrativă, Direcţia Economică şi Departamentul Resurse Umane să elaboreze în regim de urgenţă un plan de măsuri privind soluţionarea problemelor apărute ca urmare a acestui litigiu.
3. Propunere cu privire la aprobarea solicitării Studioului Teritorial TVR Cluj pentru alocarea sumei de 35.000 lei necesară reparării acoperişului noii clădiri achiziţionate ca viitor sediu al TVR Cluj
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 8 voturi pentru, solicitarea Studioului Teritorial TVR Cluj pentru alocarea sumei de 35.000 lei necesară reparării acoperişului noii clădiri achiziţionate ca viitor sediu al TVR Cluj.
4. Propunere cu privire la execuţia bugetului de venituri (încasări) şi cheltuieli (plăţi) pe trimestrul I al anului 2007, conform adresei Direcţiei Economice nr. 33611 din data de 16.05.2007
Consiliul de Administraţie a aprobat, cu 8 voturi pentru, execuţia bugetului de venituri (încasări) şi cheltuieli (plăţi) pe trimestrul I al anului 2007, conform adresei Direcţiei Economice nr. 33611 din data de 16.05.2007.
5. Adresa Departamentului Financiar - Contabil din cadrul Direcţiei Economice, nr. 42921 din data de 9.05.2007, cu privire la raporturile S.R.Tv cu EuroNews
Consiliul de Administraţie a decis să fie redactate notificări către Ministerul Finanţelor Publice şi către Secretariatul General al Guvernului prin care să li se aducă la cunoştinţă faptul că S.R.Tv nu poate suporta din fonduri proprii plata cotizaţiei în valoare de 326.269 Euro aferentă anului 2007 în calitate de asociat la EuroNews. Notificările vor fi pregătite de către Direcţia Economică pe baza notei de fundamentare care va fi întocmită de Direcţia Ştiri şi Serviciul Juridic. Nota de fundamentare va fi transmisă Direcţiei Economice, de către cele două structuri, în cel mai scurt timp posibil.
6. Propunere de reorganizare a activităţii ITandC din cadrul SRTV:
Continuând procesul de reorganizare a activităţii S.R.Tv pe principii de funcţionare eficienta din punct de vedere economico-financiar, organizatoric şi al personalului, Consiliul de Administraţie a efectuat o analiză a activităţii Direcţiei ITandC în vederea funcţionării eficiente a S.R.Tv în urma căreia au rezultat următoarele concluzii:
- specificul activităţilor acestei direcţii este de suport tehnico-informatic pentru activităţile secundare din cadrul altor direcţii, departamente şi servicii ale S.R.Tv, după cum a fost precizat şi în Raportul Delloite and Touche care a plasat activităţile legate de IT printre procesele suport din S.R.Tv distinct de procesele principale pe care le-a identificat;
- o serie de activităţi care erau anterior în sarcina Direcţiei ITandC se desfăşoară în prezent în cadrul altor structuri organizatorice, în conformitate cu restructurări anterioare, cu înfiinţarea de noi structuri prin hotărâri deja adoptate de către Consiliul de Administraţie al S.R.Tv (spre exemplu, Departamentul TVR New Media din cadrul Direcţiei Programe a preluat administrarea site-ului TVR, activităţile de suport pentru sistemele de calcul folosite la producţie au trecut în sarcina Serviciului Sisteme Informatice pentru Producţie TV din cadrul Direcţiei Tehnico-Administrative, activităţile de videografică au fost trecute în subordinea Direcţiei Marketing);
- numărul de angajaţi (29) nu justifică poziţionarea în organigrama instituţiei la nivel de direcţie, raportat la numărul de salariaţi din S.R.Tv şi la personalul altor structuri, existând servicii unde sunt încadraţi 70-100 de oameni;
- dublarea unor activităţi, respectiv, multiplicarea documentelor, în condiţiile în care în S.R.Tv există o structură strict specializată în acest sens - Serviciul Documentare din cadrul Direcţiei Programe;
- activităţi punctuale precizate în Caietul de Sarcini al Direcţiei (întreţinere, reparaţii calculatoare, managementul documentelor) sunt externalizate integral sau parţial.
În urma constatării acestor aspecte, Consiliul de Administraţie, în baza art. 27 lit b) din Legea nr. 41/1994 republicată, a aprobat, cu 7 voturi pentru şi 3 abţineri (a domnului Tudor Giurgiu, a domnului George Pruteanu şi a domnului Tudor Barbu) reorganizarea activităţii ITandC din cadrul SRTv, astfel:
- desfiinţarea Direcţiei ITandC împreună cu toate posturile de conducere componente, ocupate şi/sau vacante;
- înfiinţarea Serviciului ITandC în subordinea Direcţiei Tehnico-Administrativă, cuprinzând posturile de execuţie din cadrul direcţiei desfiinţate (inclusiv din cadrul Serviciilor Management Documente, Dezvoltare Proiecte Multimedia şi Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţii, desfiinţate), urmând ca, după punerea în aplicare a acestei hotărâri, Directorul Direcţiei Tehnico-Administrative să propună Consiliului de Administraţie al SRTV redimensionarea activităţii şi a personalului acestui serviciu nou înfiinţat, în funcţie de necesităţi;
- infiinţarea unui post de şef serviciu în cadrul Serviciului ITandC;
- persoanele care ocupau funcţia de şef serviciu în cadrul direcţiei desfiinţate vor fi încadrate pe posturile de execuţie ocupate anterior exercitării funcţiei de şef serviciu, posturi din cadrul Serviciului ITandC nou înfiinţat.
Ca efect direct al acestei hotărâri, Consiliul de Administraţie a hotărât că funcţia de Director Direcţia ITandC nu va mai face parte din componenţa Comitetul Director.
Directorul General, împreună cu Departamentul Resurse Umane, vor pune în executare această hotărâre până la data de 31 mai 2007.