Dan Radu, Cezar Ion şi Anca Gheorghe au ocupat posturile de director scoase la concurs de TVR în urma examinărilor finalizate marţi, 14 iunie, respectiv miercuri, 15 iunie 2011. Astfel, Dan Radu este director de Producţie Editorială şi Programe, Cezar Ion - director al Direcţiei Editoriale, iar Anca Gheorghe - director al Direcţiei de Marketing şi Vânzări din TVR.
Dan Radu (46 de ani) a fost numit, în august 2010, consilier al Preşedintelui-Director General (PDG) al TVR, iar începând din noiembrie anul trecut, interimar pe postul de director Producţie Editorială şi Programe. Are o experienţă de peste 24 de ani în jurnalism şi managementul de presă: s-a numărat printre fondatorii reţelei de ziare „Monitorul", a fost redactor-şef al acestei reţele (2000-2001), manager al publicaţiilor regionale Media Pro (2005 - 2006) şi director al TVR Iaşi (1997-1998).
Cezar Ion (43 de ani) lucrează în TVR din 1994, când a fost angajat pe funcţia de redactor-realizator de emisiuni. Din 2006 a ocupat funcţia de director al Departamentului Producţie Editorială din TVR. De asemenea, este preşedintele Asociaţiei Jurnaliştilor din România, din 2008. Cezar Ion are experienţă şi în presa scrisă, unde a lucrat pentru cotidiene precum „Evenimentul Zilei", „Cotidianul" şi „Dreptatea".
Anca Gheorghe (38 de ani) a fost numită, începând din ianuarie 2011, director interimar al Direcţiei de Marketing şi Vânzări. Printre altele, Anca Gheorghe a fost director de Marketing şi Comunicare la Kanal D România (iulie 2008-august 2010), director de marketing în România al Grupului Lagardere Active Radio International - Europa FM, Radio 21, VIBE FM (august 2006-iulie 2008), consultant în marketing şi vânzări la Radio România (februarie-septembrie 2006), director de marketing la TVR (martie 2003-iunie 2006) şi director de Marketing şi Comunicare, tot la televiziunea publică (decembrie 2002-martie 2003).
***
Despre concursuri:
Posturile au fost scoase la concurs în data de 2 mai 2011, data limită pentru înscrieri fiind 31 mai. Probele de concurs au fost: notarea proiectului managerial propus de candidaţi, evaluare psihologică, test limba engleza şi interviu. Concursurile au avut mai multe etape, iar marţi, 14 iunie şi miercuri, 15 iunie, au avut loc interviurile finale. Pentru posturile de director Producţie Editorială şi Programe şi director Direcţia Editorială s-a înscris câte un singur candidat care îndeplinea cerinţele solicitate în anunţ, iar pentru cel de director de Marketing şi Vânzări s-au înscris doi candidaţi.
Comisia de evaluare pentru postul de Director Producţie Editorială şi Programe a fost compusă din: Alexandru Lăzescu (PDG TVR), Cristian Mungiu (regizor), Ioana Avădani (CJI), Titi Dincă (TVR), Alexandra Ţigănaş (Ada Roseti - Discovery) şi reprezentanţii sindicatelor din TVR, Lucian Pricop şi Cornelia Rădulescu.
Comisia de evaluare pentru postul de director al Direcţiei Editoriale a fost compusă din: Alexandru Lăzescu (PDG TVR), Titi Dincă (TVR), Mihai Coman (Universitatea Bucureşti), Daniel Condurache (Universitatea din Iaşi)/Anca Fusariu (TVR), Maria Ţoghină (SRR) şi reprezentanţii sindicatelor din TVR, Lucian Pricop şi Cornelia Rădulescu.
Comisia de evaluare pentru postul de director al Direcţiei de Marketing şi Vânzări a fost compusă din: Cristina Simion (Edipresse), Victor Dobre (IAA), Dan Petre (SNSPA), Titi Dincă (TVR), Daniel Vistorovschi (TVR Tîrgu-Mureş) şi reprezentanţii sindicatelor din TVR, Lucian Pricop, Sorin Rada, Silvia Ghiaţă (Ciurescu).
***
Despre TVR:
Televiziunea Română are statut de instituţie publică şi emite pe şase canale (www.tvr.ro). Deţinem şi un canal experimental, care emite în sistem High Definition: TVR HD. TVR acoperă cele mai importante ştiri la nivel naţional, prin cinci studiouri teritoriale.
TVR îşi desfăşoară activitatea sub controlul Parlamentului, în conformitate cu Legea nr. 41/1994 (http://www.tvr.ro/articol_organizatie.php?id=61903). Preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) este numit de către Parlament, pe o perioadă de 4 ani. CA cuprinde 13 persoane, desemnate prin votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor.
Principala sursă de finanţare a televiziunii publice o reprezintă taxa TV, care în acest moment este cea mai scăzută din Uniunea Europeana, adică 4 lei/familie lunar. Fondurile pe care Televiziunea Română le primeşte de la bugetul de stat merg în proporţie de 98% direct către Societatea Naţională de Radiocomunicaţii, pentru transmisia terestră.
Suntem afiliaţi la cele mai importante organizaţii internaţionale din domeniul audiovizualului, ceea ce ne oferă un avantaj competitiv în materie de calitate a producţiilor pe care le difuzăm: EBU (European Broadcasting Union), EGTA (European Group of Television Advertising), CIRCOM Regional (Asociaţia Televiziunilor Publice Regionale din Europa), Arte France, IFTA (Federaţia Internaţională a Arhivelor de Televiziune).
TVR a început un proces de redefinire a rolului de serviciu public de televiziune. Noua abordare pune accent pe dezbateri, traininguri, parteneriate strategice şi schimburi de idei cu societatea civilă, profesioniştii de media şi organizaţiile de profil. Astfel, TVR îşi propune să crească, pe termen lung, calitatea producţiilor şi a dialogului cu publicul şi să devină un reper în materie de jurnalism responsabil.
***
Dacă vreţi să fiţi conectaţi în timp real cu Televiziunea Română, ne puteţi urmări aici:
Facebook: www.facebook.com/televiziunea.romana
Twitter: http://twitter.com/_TVR
***