Institutul PANTONE, compania care desemnează culoarea anului, a făcut publică nuanța vedetă pentru 2025: Mocha Mousse, un maro discret, care simbolizează confort, naturaleţe, rafinament, echilibru.
Mocha Mousse nu este doar o culoare, ci o declarație la răsfăţ, un „maro aromat”.
Culoarea anului – fie că se regăsește în garderobă sau pe pereții unei camere de zi – poate seta un ton emoțional. Psihologia culorii este mai puternică decât credem.
foto: pexels/Emine Gizem Dokuzlar
„Bazată pe dorința noastră pentru plăcerile de zi cu zi, Pantone 17-1230 Mocha Mousse exprimă un nivel de răsfăț atent ales,” a explicat Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului Pantone. „Mocha Mousse aduce un strop discret și rafinat de glamour.” Ea a descris tonul ca fiind „o nuanță bogată de maro” care învăluie simțurile cu „căldură senzorială.”
Este intenționat faptul că nuanţa aleasă reflectă o ceașcă de cafea cu un pic de frişcă sau o ciocolată cu lapte. Pe lângă nuanța reală, din natură, a culorii selectate, numele joacă, de asemenea, un rol semnificativ, menit să ne gâdile papilele gustative. Alături de legătura evidentă cu ciocolata, această culoare creează un sentiment de armonie și căldură, după cum menţionează USA Today.
foto: pexels/Chevanon Photography
Ce simbolizează Mocha Mousse?
Răsfăț. Deliciu. Seducție. Mocha Mousse evocă deserturi luxoase, cafea bogată și cacao. Este o culoare a confortului. „Mocha Mousse extinde percepția despre tonurile de maro, de la simplu și natural la aspirational și luxos,” a subliniat Eiseman.
În 2023 și 2024, Pantone a selectat nuanțe de magenta și, respectiv, Peach Fuzz (piersică), reflectând dorința de a sărbători după restricţiile dictate de COVID. Acum, cu pandemia lăsată în urmă, lumea este pregătită să îmbrățișeze o bucurie mai blândă și mai liniștită.
Cum a fost aleasă această nuanță?
Experții Pantone au analizat tendințele globale pentru a descoperi indicii despre culorile apreciate în design și modă. Alegerea unei culori reprezintă o combinație de observație, știință și intuiție, iar culoarea anului poate seta un ton emoțional.
Institutul Pantone a creat sistemul Pantone Matching System (PMS) pentru a ajuta la simplificarea procesului de identificare și reproducere a culorilor.
Înainte de a deveni gigantul culorilor de azi, Pantone a fost o tipografie comercială sub altă denumire. Când Lawrence Herbert, un tehnician cu o pregătire în chimie, a fost angajat de corporaţie în anii 1950, a constatat că în momentul în care solicitau tipărituri în culori, clienţii erau nevoiţi să trimită o mostră reală a culorii.
În 1963, Lawrence a găsit soluţia, dezvoltând PMS ca o modalitate de standardizare a reproducerii culorilor.
Pantone deține în ghidurile sale o colecție impresionantă de aproape 25.000 de culori.
surse: pantone.com, forbes.com, usatoday.com
credit foto: pexels/Chevanon Photography, pexels/Emine Gizem Dokuzlar; foto principal: shutterstock