Campionatul Mondial de Fotbal 2018, în cifre

TVR.RO | actualizat: Luni, 23 Iulie 2018
400 de ore de fotbal în 32 de zile! Timp de o lună, programele TVR au fost „ocupate” de Campionatul Mondial de Fotbal Rusia 2018.
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018 regie
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018 regie
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018
CM Rusia 2018

1 lună, atât cât a durat Campionatul Mondial de Fotbal, cel mai important eveniment sportiv al planetei, românii au fost cu ochii pe posturile TVR, TVR 1 fiind lider de audienţă cu aproape toate partidele.

(oar_w460) CM Rusia 2

400 de ore de emisie - meciuri, zeci de emisiuni, sute de ştiri - au putut fi urmărite la TVR 1, TVR 2 şi TVR HD în perioada 14 iunie – 15 iulie, când Campionatul Mondial de Fotbal Rusia s-a văzut în direct şi în exclusivitate la TVR.

(oar_w460) CM Rusia 2

(oar_w460) CM Rusia 2

8 jurnalişti TVR au asigurat comentariul celor 64 de meciuri trasmise din Rusia, alte zeci fiind angrenaţi în realizarea emisiunilor de analiză, difuzate înainte şi după meciuri şi buletinelor de ştiri.

(oar_w460) CM Rusia 2

Dincolo de statistică, în spatele acestor cifre au stat oamenii, echipa TVR formată din comentatori, reporteri, redactori, producători, realizatori, moderatori, alături de zeci de oameni cei din zona tehnică, cei care s-au asigurat că toate emisiunile şi transmisiunile de la CM 2018 să se audă şi să se vadă în cei mai buni parametri. Astfel, în Rusia, Televiziunea Română a avut trei jurnalişti care au comentat 25 dintre meciurile Campionatului Mondial: Marian Olaianos, Emil Hossu Longin şi Florin Mihoc, susţinuţi pentru ştiri şi reportaje de cei doi corespondeţi permanenţi la Moscova: Liviu şi Adriana Iurea. Celelalte meciuri au fost comentate de la Bucureşti, de către Dragoş Bocanaciu, Bogdan Tomulică, Narcis Şelaru, cărora li s-au alăturat comentatorii sportivi de la SRR - Cătălin Cîrnu şi Adrian Soare.

(oar_w460) CM Rusia 2

Şi pentru Costin Deşliu, Cristian Mîndru, Vlad Arhire şi Tudor Furdui, gazdele emisiunii dedicate Studio Mondial, vara a fost fiebinte, cu fotbal cât pentru patru ani! Difuzată înainte şi după meciuri, emisiunea în care jurnaliştii TVR şi invitaţii lor au analizat meciurile a adunat peste 100 de ore în direct. Timp suficient să află părerile unor specilişti importanţi din lumea forbalului precum Mihai Stoichiţă, director tehnic FRF, jurnalistul Ovidiu Ioaniţoaia - director onorific GSP, fostul internaţional Aurel Ţicleanu, Nana Falemi, fost jucător, Marius Mitran, director de comunicare LPF, jurnalistul Alin Buzărin etc.

(oar_w460) CM Rusia 2

Însă, eforturile tuturor au fost răsplătite. Cifrele de audienţă stau mărturie că telespectatorii au apreciat spectacolul fotbalistic oferit. Astfel, aproape 3,5 milioane de români s-au uitat la TVR 1 la Finala CM 2018, Franţa – Croaţia. A fost cel mai vizionat meci din cadrul competiţiei când TVR 1 a înregistrat o audienţă mai mare decât toate posturile TV din România la un loc. În medie, 2.690.000 milioane de români au urmărit partida, TVR 1 înregistrând, la ora transmisiei, un rating mediu de 15%* şi o cotă medie de piaţă** de 43,3% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, finala Campionatului Mondial de Fotbal a avut 1.734.000 de telespectatori (rating mediu 18%, share mediu 48,2%). Cifra de 773.000 reprezintă targetul comercial (17,6% rating mediu, respectiv 56,1% cotă medie de piaţă).

(oar_w460) CM Rusia 2

Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat spre finalul partidei (19.45), când 3.497.000 de români urmăreau TVR 1 (rating 19,5%, share 50,7% la nivel naţional). La acel moment, TVR 1 depăşea cu peste 230.000 de telespectatori suma audienţei înregistrate de toate celelalte posturi TV monitorizate din România.

Timp de o lună, în Top 10 al celor mai urmărite programe tv, la nivel naţional, în  România, TVR 1 a ocupat nu mai puţin de 8 locuri.

(oar_w460) CM Rusia 2

O dovadă în plus că, o dată la patru ani, timp de o lună, întreaga planetă este microbistă. Toată lumea e cu ochii pe spectacolul oferit de cei mai buni forbalişti ai lumii. La ediţia din 2018 a Campionatului Mondial de Fotbal au intrat în competiţie 736 de jucători din 32 de ţări, meciurile desfăşurându-se pe 12 stadioane din 11 oraşe ale ţării gazdă. Dintre jucătorii prezenţi, aproape 300 au participat la Campionatele Mondiale precedente, iar un singur fotbalist, mexicanul Rafael Marquez, a jucat şi la ediţia din 2002 a Cupei Mondiale, ţinută în Coreea de Sud şi Japonia.

(oar_w460) CM Rusia 2

32 de zile, 8 grupe, 32 de naţiuni participante, 11 oraşe, 12 stadioane, 64 de meciuri, prima ediţie cu arbitraj video. Acestea sunt cifrele care definesc cea de-a XXI-a ediţie a celei mai aşteptate întreceri sportive din lumea fotbalului, Campionatul Mondial de Fotbal 2018 (CM 2018).

(oar_w460) CM Rusia 2

Campionatul Mondial din Rusia reprezintă ediţia cu numărul 21 a turneului de fotbal, la acestă ediţie Franţa a câştigat cel de-al doilea titlu mondial. Turneul final din 2022 va fi găzduit de Qatar şi va fi organizat în perioada 21 noiembrie - 18 decembrie.

(oar_w460) CM Rusia 2

TVR este televiziunea care difuzează, de mai bine de 50 de ani, în exclusivitate cel mai mare eveniment fotbalistic al planetei, Campionatul Mondial de Fotbal de Fotbal.

(oar_w460) CM Rusia 2

*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv