Campania de PR Mari Români, realizată de TVR, a fost distinsă cu Golden Award for Excellence, la categoria Campanii non-comerciale, din cadrul Galei Excelenţei în Relaţii Publice, desfăşurată luni, 6 noiembrie 2006, la Athenée Palace Hilton din Bucureşti.
Premiul i-a fost înmânat Cristinei Constantinescu, director Comunicare şi Relaţii Internaţionale TVR, de Thomas Achelis, preşedintele Forum for International Communications şi organizator al celei dea patra ediţii a Săptămânii PR-ului Românesc. Premiul obţinut în această seară vine să certifice faptul că am reuşit să îndeplinim obiectivul principal al acestei campanii: acela de a crea o dezbatere naţională despre valoare; despre reperele românilor, despre identitatea noastră ca popor, a declarat Cristina Constantinescu.
Competiţia a fost structurată pe două categorii: campanii comerciale şi campanii non-comerciale, la care s-a adăugat secţiunea dedicată studenţilor. Anul acesta, în competiţia Romanian Public Relations Award 2006, cel mai important eveniment de recunoaştere a excelenţei în domeniul comunicării, au fost înscrise 69 de campanii, pentru toate cele trei categorii. De altfel, ediţia 2006 a Romanian PR Award a înregistrat o creştere cu 51% a campaniilor înscrise în concurs la categoria persoane juridice.
Juriul a fost compus din 13 membri, practicieni PR din cinci ţări, iar criteriile de examinare a fiecărei lucrări au inclus profesionalismul şi competenţa dovedite în cercetarea, planificarea, execuţia, evaluarea campaniei, dar şi creativitatea demonstrată în realizarea acestuia. S-au acordat premii de Aur şi de Argint, premii speciale, premiul Compania PR a anului şi premiul Comunicatorul anului.
Campania Mari Români a reprezentat un proiect unic în audiovizualul românesc, nefiind numai un program de televiziune, ci o dezbatere naţională, al cărei scop a fost acela de a se vorbi despre reperele românilor. Ea s-a întins pe durata a cinci luni, din 27 mai, până în 21 octombrie, încheindu-se cu alegerea, prin votul telespectatorilor, a lui Ştefan cel Mare, ca fiind cel mai mare român al tuturor timpurilor. Mari români a avut o acoperire puternică în presa centrală, locală şi agenţii, fiind generate peste 400 de articole ample, la care se adaugă numeroase menţiuni ale campaniei. Potrivit sondajului INSOMAR pentru TVR, numai 4% dintre cei intervievaţi nu au auzit de campania Mari Români.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE