loader
Foto

21 noiembrie - Ziua Mondială a Televiziunii

”Cu peste 2 miliarde de alegători eligibili, 2024 reprezintă cel mai important an electoral din istorie, fiind esențial pentru cetățeni să aibă acces la informații veridice.” Laurent Bliaut (President, egta & Deputy General Director, Marketing, Strategy & Innovation, TF1 Publicité)

 

”Televiziunea susține democrația” – este tema de anul acesta a Zilei Mondiale a Televiziunii (World Television Day).

(w882) Ziua Mondi

În fiecare an, cu ocazia Zilei Mondiale a Televiziunii, ACT (Association of Commercial Television), egta (Association of TV and radio sales houses), EBU (European Broadcasting Union) și Global TV Group își unesc eforturile pentru a promova puterea televiziunii pe mapamond. Comunicatul de presă referitor la acest eveniment subliniază ”rolul vital al televiziunii în informare, comunicare și divertisment.”

A 28-a ediție a Zilei Mondiale a Televiziunii reafirmă faptul că acest mijloc de comunicare în masă este una dintre pietrele de temelie ale democrației. Televiziunea nu doar informează cetățenii, ci oferă și acces la surse de informare de încredere și adoptă pluralitatea prin reprezentarea unei arii largi de puncte de vedere. Fapt crucial într-o eră marcată de dezinformare și știri false. Potrivit comunicatului oficial dedicat evenimentului, mesajele-cheie ce susțin tema acestui an sunt:

  • Televiziunea multiplatformă oferă date esențiale ce stimulează angajamentul democratic, oferind cetățenilor cunoașterea necesară pentru a fi activi din punct de vedere social.

(w882) tv maze of

  • Televiziunea este un mijloc de comunicare de încredere, ce menține standarde editoriale înalte, promovând transparența, contracarând dezinformarea.

(w882) tv spot tv

  • Televiziunea este un mijloc de comunicare accesibil și cu acoperire largă: ajunge la audiențe diverse, pe scară largă, pe toate platformele și dispozitivele, asigurând acces democratic la informații tuturor, indiferent de localizare sau statut.

(w882) Global TV

  • Ca mijloc de comunicare dinamic, televiziunea pe multiple platforme creează momente semnificative ce leagă generații, întreține dialogul și ajută la împărtășirea experiențelor celor aflați în grupuri sociale diferite.

Katty Roberfroid (Director General, egta) consideră esențială misiunea televiziunii de a menține democrația:

”Ca o puternică forță a binelui, televiziunea este vitală în informarea cetățenilor, susținând participarea democratică și adoptând perspective diverse. Publicitatea, ca sursă-cheie de finanțare, asigură independența și durabilitatea televiziunii ca mediu. Prin prezentări responsabile, publicitatea poate face mai mult decât să crească intenția de cumpărare – poate ajuta la conștientizare, influența transformările sociale pozitive și sprijini ecosistemul media care rămâne independent, transparent și de impact.”

Laurent Bliaut (President, egta & Deputy General Director, Marketing, Strategy & Innovation, TF1 Publicité) vorbește, de asemenea, despre rolul televiziunii în 2024 - cel mai important an electoral din istorie:

”Televiziunea cu multiple platforme (multiplatform tv) joacă un rol crucial în sprijinirea democrației, în special în acest an electoral, în care aproape jumătate din populația lumii va avea oportunitatea să participe la alegeri naționale. Cu peste 2 miliarde de alegători eligibili, 2024 reprezintă cel mai important an electoral din istorie, fiind esențial pentru cetățeni să aibă acces la informații veridice. Televiziunea rămâne o platformă de neegalat în difuzarea conținutului de încredere, oferind un spațiu vital în care oamenii pot fi informați, evalua diferite puncte de vedere și lua decizii în cunoștință de cauză. Multiplatform TV oferă. de asemenea. o acoperire fără precedent pentru diverse categorii demografice, realizând conexiuni semnificative cu audiențele, oriunde s-ar afla acestea și oferind valoare atât telespectatorilor, cât și mărcilor. La EGTA suntem onorați că putem susține misiunea televiziunii de a conecta și informa audiențele din toată lumea.”

(w882) things tha

Anul acesta, materialul video dedicat Zilei Mondiale a Televiziunii ne amintește despre modul în care televiziunea de tip multiplatform livrează informații verificate, modelează opinia publică și generează schimbări sociale.

Televiziunea combină în mod unic 4 elemente:

1. Joacă un rol civic semnificativ în informarea cetățenilor în legătură cu evenimentele care se petrec în jurul lor. Oferă surse vitale de informare, esențiale pentru participarea democratică într-o societate.

2. Televiziunea întărește pluralitatea media reprezentând o arie largă de viziuni și perspective

3. Televiziunea este o sursă de informare de încredere și este menținută la standarde editoriale înalte (un element important în contextual actual în care au crescut dezinformarea, știrile false și lipsa de transparență).

4. Televiziunea este un mijloc de comunicare ce oferă acces facil și egal la conținut și informație unei populații extinse – pe toate platformele și dispozitivele, pentru orice audiență.

(w882) Global TV

Aceste elemente expuse mai sus sunt accentuate de natura unică a televiziunii ca mijloc de comunicare audio-vizuală, fiind vorba despre puterea sa de a crea experiențe colective de vizionare, momente culturale-cheie și conversații (de tip cross-societal) – în toate grupurile sociale și toate generațiile – prin relatări convingătoare care rezonează cu audiențe largi.

Televiziunea Română marchează acest moment prin difuzarea spotului video realizat în colaborare cu EGTA, GLOBAL TV GROUP şi ACT.

​Reamintim faptul că Ziua Mondială a Televiziunii a fost proclamată în anul 1996 de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), cu sprijinul ACT (Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa), THE GLOBAL TV GROUP şi EGTA.

***

Încrederea în serviciile publice mass-media:

În studiul ”Trust în public service media. The backbone of news credibility in Europe”, publicat de Media Intelligence Service – European Broadcating Union, în septembrie 2024, aflăm că serviciile publice de media (PSM - PUBLIC SERVICE MEDIA) considerate a fi de încredere sunt asociate cu democrațiile sănătoase. Polarizarea politică este scăzută acolo unde cetățenii exprimă o mare mare încredere în știrile mass-media publice. De asemenea, oamenii tind să aibă mai multă încredere unii în alții în țările în care există încredere în brandurile de știri PSM.

În studiul citat, la nivel global, Finlanda este țara cu cel mai înalt nivel de încredere în știri (69%), în timp ce Grecia și Ungaria au cel mai scăzut nivel (23% fiecare). În multe țări din Africa sau zona Asia-Pacific nivelurile de încredere sunt mai înalte decât în cea mai mare parte din estul și sudul Europei.

Același studiu reiterează ideea că libertatea presei este esențială înfloririi democrației: un peisaj mediatic independent poate oferi spații pentru dialog liber și deliberare respectuoasă.

***

O serie de personalități din lumea politică, socială, a divertismentului, a sportului, culturii sau a mass-media și-au împărtășit de-a lungul ultimilor ani experiențele în legătură cu felul în care televiziunea a contribuit la cariera lor sau la promovarea cauzelor lor. Le puteți citi pe pagina de Testimoniale a Global TV Group.

Vă împărtășim aici câteva dintre aceste testimoniale referitoare la rolul televiziunii:

Sherri Aldis

Director, United Nations Regional Information Centre for Europe (UNRIC)

”Televiziunea a fost întotdeauna un instrument important în creșterea gradului de conștientizare în legătură cu problemele cu care se confruntă comunitățile și întreaga planetă. Cu ocazia Zilei Televiziunii, sărbătorim rolul televiziunii în unificarea comunității globale (...)”

Noel Curran

Radio & TV producer, EBU Director General & former RTE TV Director General, Ireland

”Companiile de televiziune sunt onorate să dețină încrederea audiențelor lor. Știrile și subiectele de actualitate, în televiziune în special, sunt fundamentale pentru PSM (public service media). Informarea tuturor audiențelor cu știri independente și facilitarea înțelegerii lumii este crucială pentru o societate democratică. Prin inițiativa Quality Journalism (Jurnalism de calitate), EBU se bazează pe puterea redacției de știri Eurovision și dezvoltarea unor servicii noi care să ajute serviciile publice de media să susțină încrederea audienței și să rămână o sursă-cheie de informare pentru indivizi.”

Magnus Brooke

Chairman of the ACT Board of Directors

”Audiența globală a televiziunii nu este doar loială, ea crește cu rapiditate pe măsură ce telespectatorii se conectează la conținutul de calitate creat și dobândit de difuzori. Suntem mândri să ne aflăm printre cele mai de încredere media și căutăm constant conținut nou de clasă mondială pentru a continua să informăm și distrăm milioane de oameni din lume în fiecare săptămână.”

Jean-Paul Philippot

President of EBU & General Director of RTBF

”EBU are 63 de membri activi în 55 de țări, cu 937 de canale tv funcționale ce emit în 69 de limbi, cu un potential al audienței de 1.02 de miliarde de oameni.” (…) ”Oferă o voce acelora care altfel nu s-ar putea face auziți și servește toate secțiunile societății; promovează toleranța și înțelegerea și facilitează dezbaterea centrată pe probleme de interes național.”

Aici descoperiți mai multe informații despre Ziua Mondială a Televiziunii.

***

Despre THE GLOBAL TV GROUP

Global TV Group (Grupul TV Global) este o adunare informală alcătuită din organizatii media și case de vânzări comerciale din Europa, SUA, Canada, Australia şi America Latină, care au ca obiective comune promovarea importanţei televiziunii în rândul agenţilor de publicitate, jurnaliştilor, tehnicienilor, agenţiilor şi colegilor din industrie.

Despre Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa (ACT)

Sectorul european al organizațiilor media comerciale se bucură de un succes major. Informează și distrează în fiecare zi sute de milioane de cetățeni ai UE, prin intermediul a mii de canale disponibile în toată Europa. Asociaţia Televiziunilor Comerciale din Europa reprezintă interesele a 29 de companii de televiziune comerciale de top din Europa. Companiile membre ACT finanțează, produc, promovează și distribuie conținut și servicii, de care beneficiază milioane de europeni pe toate platformele.

Membrii ACT consideră că un sector european al organizațiilor media comerciale sănătos și durabil joacă un rol important în economia, societatea și cultura europeană.

Despre EGTA

Asociaţia EGTA reprezintă case de vânzări de publicitate pentru televiziune şi radio, fie independente de canale, fie din interiorul acestora, care comercializează spaţiul publicitar al posturilor de radio şi televiziune private şi publice din Europa şi nu numai. EGTA îndeplinește diferite funcţii pentru membri săi în domenii de activitate diverse, cum ar fi aspectele de reglementare, măsurarea audienţei, metodele de vânzare, interactivitatea, cross-media, standardele tehnice, noile medii etc. În timpul existenţei sale de peste 40 de ani, EGTA a devenit centrul de referinţă pentru publicitatea de televiziune şi radio în Europa. EGTA numără peste 177 de membri care operează în 43 de ţări.


Foto principală: TVR

Info și foto: theglobaltvgroup.com și EBU - Media Intelligence Service

 

Logo

 
Lari Giorgescu:

Lari Giorgescu: "Libertatea e o formă de destin"

publicat: Joi, 21 Noiembrie 2024

Sâmbătă, 23 noiembrie, de la ora 10:00, "Mic Dejun cu un Campion" ne propune o ediţie eveniment care aduce în lumina reflectoarelor un actor pe ...

În cel de-al şaselea episod al seriei documentare „Deceniul ascuns”, difuzat sâmbătă, 23 noiembrie, de la ora 17:00, la TVR Cultural, Alexandru ...

Despre pasiuni și motivație la ”Destine ca-n filme”

Constantin Popovici poate fi considerat un ”nomad modern”, care a trecut de la sportul de performanță la artă și la cliff diving, iar Mihai Sarca ...